Že leta 1998 je ljubljanski mestni svet sprejel lokacijski načrt za ureditev Zaloške ceste, ki obsega ureditev štiripasovnice na odseku od avtoceste do Zadobrovške ceste, ureditev križišča s Cesto v Slape in ureditev krožnega križišča z Zadobrovško cesto. A ker se z nekaterimi lastniki nepremičnin postopki še vedno vlečejo na sodišču, so na Mestni občini Ljubljana pripravili »rezervno« rešitev, iz katere so začasno izključili gradnjo štiripasovnice do avtoceste.

Na občini za letos obljubljajo začetek gradnje

Da bi projekt Zaloške ceste, ki vključuje tudi gradnjo komunalne infrastrukture, med drugim gradnjo sanitarnega in meteornega kanala, lahko realizirali, bodo v prvi fazi uredili semaforizirano križišče z Zadobrovško cesto in s četrtim krakom, ki služi kot dostopna pot do obstoječih objektov. V naslednji fazi, ko se bo urbaniziralo območje na južni strani Zaloške ceste, pa bo po besedah Darje Lesjak, vodje občinske službe za razvojne projekte in investicije – ob gradnji četrtega kraka cestne povezave proti jugu – prav tako možna preureditev semaforiziranega križišča v krožišče.

»Za ureditev Zaloške ceste in pripadajoče komunalne infrastrukture je že izdelana projektna dokumentacija PGD in PZI, pridobljena so vsa zahtevana soglasja, v kratkem pa bomo na pristojni upravni enoti zaprosili za gradbeno dovoljenje za gradnjo,« je pojasnila Lesjakova. Župan Zoran Janković je na nedavnem zboru krajanov Polja obljubil, da bodo cesto začeli graditi poleti, kar so nam potrdili tudi v občinski službi za razvojne projekte in investicije.

A svetnica četrtne skupnosti Polje Minka Jerebič županovim obljubam ne verjame in meni, da se bo v najboljšem primeru zgodba začela odvijati šele čez dve leti. »Dokler ne bo narejen načrt razvojnih programov, kjer je razviden celoten projekt financiranja, tudi evropskih sredstev za projekt – po napovedih naj bi se delno financiral z denarjem iz Bruslja – na Mestni občini Ljubljana ne morejo pridobiti,« je prepričana Jerebičeva.

Bojijo se gneče zaradi nove soseske

Svetnica četrtne skupnosti je tudi nezadovoljna, ker se na mestni občini ves čas otepajo rešitev, ki jih predlagajo krajani – ti namreč po njenih besedah bolje razumejo cestne tegobe kot birokrati na občini. »Zdaj so končno prisluhnili naši ideji, da bi tam, kjer se zavije na Cesto v Slape do križišča z Zadobrovško cesto, namesto križišča, kot imajo v načrtu, uredili krožišče. Ideja zaenkrat ni zacementirana, jo pa preučujejo,« je povedala Jerebičeva.

V četrtni skupnosti Polje nad predlagano rešitvijo Zaloške ceste niso posebej navdušeni, saj se je, kot pravijo, v 15 letih gostota prometa bistveno povečala, česar na mestni občini po njenem mnenju ne upoštevajo. »Gradijo nove stanovanjske soseske – zdaj se bo začelo Polje 3 in Kašelj 2 –, ne pomislijo pa, koliko več avtomobilov bo to prineslo,« je sklenila Minka Jerebič.