Danes bodo mestni svetniki na pobudo taksistov spet popravljali odlok o avtotaksi prevozih, vendar ključnih predlogov, ki bi doprinesli h kvalitetnejšim taksi storitvam v glavnem mestu, niso upoštevali. V odlok namreč niso zapisali, da lahko dovoljenje za vožnjo na območju Mestne občine Ljubljana (MOL) pridobijo samo tisti taksisti, ki predložijo tudi potrdilo o nekaznovanosti ter plačanih davkih in prispevkih.

Na MOL odgovarjajo, da so dolžni upoštevati veljavno zakonodajo, ki lokalni skupnosti daje izredno malo pooblastil za urejanje področja avtotaksi prevozov. »Pri pripravi smo upoštevali pripombe avtotaksi prevoznikov, če so bile v skladu z zakonodajo. Podatki o nekaznovanosti ter plačilu davkov in prispevkov so zahtevani v pravilniku o licencah za opravljanje prevozov v cestnem prometu in jih lokalna skupnost v svojih odlokih ne more ponovno zahtevati. Lahko pa to vedno preverijo na obrtni ali gospodarski zbornici,« so pojasnili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.

»To velja le za prosilce licence, ne pa za vse taksiste. Taksist, ki ni nosilec licence in je pri nosilcu licence le zaposlen, je lahko včeraj prišel iz zapora, lahko je posiljevalec, morilec, ampak nihče ga nič ne vpraša,« je ogorčen Fuad Mustafić, predsednik Taksi društva Ljubljana.

Po njegovih besedah se prav zato že dolgo zavzemajo za sistem »ena licenca eno vozilo«, kar pomeni, da bi moral imeti licenco prav vsak taksist. »Tako kot mora imeti licenco vsak varnostnik ali zdravnik. Ali se mora zgoditi kakšna tragedija, kot se je pri varnostnikih, da bo država vendarle ukrepala?« se sprašuje predsednik najstarejšega taksi društva v Ljubljani.

Na vprašanje, zakaj od posameznih taksistov ne smejo zahtevati potrdila o nekaznovanju ob izdaji dovoljenja, so nam z mestne občine posredovali zakon o prevozih v cestnem prometu. V njem resda med drugim piše, da občina izdaje dovoljenj ne sme vezati na »diskriminacijske oziroma omejevalne pogoje«, vendar po drugi strani piše tudi, da lahko občina dovoljenje za opravljanje taksi prevozov izda le podjetju, ki ima zaposlene voznike s poznavanjem območja lokalne skupnosti, če je tako določeno v občinskem odloku. Torej lahko postavlja pogoje!

Za pojasnilo, ali občine res nimajo pravice od posameznih taksistov zahtevati različnih listin pred izdajo dovoljenja, smo se obrnili tudi na ministrstvo za infrastrukturo, kjer pa so nam postregli zgolj s pavšalnim in tudi netočnim odgovorom: »Za izvajanje taksi prevozov mora imeti taksist licenco (kar ne drži, op. p.), ki jo pridobi na eni od zbornic, in dovoljenje lokalne skupnosti. V postopku pridobivanja licence mora taksist predložiti tudi potrdilo o nekaznovanosti.«