Po včerajšnjem sestanku med krajani Polja in delegacijo Mestne občine Ljubljana sta si zaradi širitve Zaloške ceste sprti strani nekoliko bliže kot prej. Večji del občanov se je po sestanku z občino le sprijaznil s širitvijo Zaloške na odseku med obvoznico in cerkvijo v Polju v štiripasovno cesto. Še vedno pa se ne strinjajo z začrtanim križiščem na vzhodnem delu tega odseka, saj si želijo krožišče, ki naj bi izboljšalo pretočnost prometa. Občina je obljubila, da bo preverila, ali je krožišče mogoče umestiti pri cerkvi, a prvopodpisani pod peticijo za spremembo načrtov Zaloške ceste Primož Juvan je zagotovil, da to ne bo mogoče.

»Pri cerkvi ni dovolj prostora, da bi umestili krožišče na štiripasovni cesti, ne da bi občina morala odkupiti dodatna zemljišča,« je zatrdil Juvan, ki nikakor ne more pristati na širitev v štiripasovnico, ker je prepričan, da bo uničila tamkajšnje okolje. Juvan je kot predstavnik podpisnikov peticije zagovarjal alternativno rešitev, in sicer širitev v tripasovnico, ki so jo po Juvanovih besedah pripravili v skladu s strokovnimi smernicami in po posvetu s strokovnjaki. Še več, Juvan je zagotovil, da se njihov predlog sklada s prometno politiko Mestne občine Ljubljana. Občinski predlog pa po njegovem mnenju uvaja takšne ukrepe, ki v nasprotju s prometno politiko ne spodbujajo več javnega prometa, kolesarjenja in pešačenja, temveč spodbujajo povečanje števila vozil. »Videti je, kot da se župan na vse kriplje trudi nekaj narediti v Zalogu, na katerega občina pogosto pozablja, da bo v volilnem letu lahko rekel: 'Evo, nekaj smo naredili.' Ampak to ni tisto, kar mi potrebujemo,« je zagotovil Juvan.

Lipar: Širitev bolj estetske narave

»S prometnega vidika ni nuje, da bi Zaloško razširili iz dvopasovne v štiripasovno cesto, ker ni prometno preobremenjena. Verjetno si na občini bolj želijo bulvarske ulice z drevoredom, ki je lepo videti,« je presodil prometni strokovnjak s Prometnotehniškega inštituta dr. Peter Lipar. Po njegovem mnenju so strahovi občanov, da bi širitev odseka pritegnila dodaten tranzitni promet, neutemeljeni. »Težko je pričakovati, da bo tak delček nase vlekel tranzit,« je zagotovil prometni strokovnjak. Dodal je, da sicer razume negodovanje občanov, ker na štiripasovni cesti zaradi robnika ne bodo mogli več zavijati desno, temveč bodo morali peljati do prvega križišča, obrniti in nato zaviti k svojim dovozom. »Toda tudi drugje po Ljubljani imamo takšno ureditev na štiripasovnicah, ker je tako varno.«

Lipar je bil seznanjen tudi s predlogom občanov, saj je Juvanu dal napotke, kako naj spremenijo predlog, da bo skladen z zakonodajo in stroko. Po Liparjevih besedah je predlog občanov s tripasovno ureditvijo en pas namenil zgolj zavijanju. »Po njem ne smete voziti, lahko samo zavijete. Vendar takšne prometne situacije naša zakonodaja še ne pozna,« je pojasnil Lipar. V Polju so svoj predlog zato popravili tako, da so na mestih, kjer bi občani želeli zaviti desno, predvideli podobno prometno situacijo, kot je danes denimo na Zaloški cesti pri dvorcu Selo.

Za posel se potegujejo štirje gradbinci

Janković se je pred sestankom v Polju spraševal, zakaj nekateri posamezniki nasprotujejo širitvi Zaloške ceste, in opozoril, da dobiva tudi mnenja občanov, ki se z občinskim predlogom strinjajo. Če pa bi četrtna skupnost kljub strinjanju nekaterih zbrala podpise večine tamkajšnjih krajanov, da se ne strinjajo s projektom občine, ceste ne bo, je bil nepopustljiv Janković. A ker je mestna občina ravno včeraj odpirala ponudbe gradbenih podjetij, ki se potegujejo za širitev 500 metrov dolgega pasu Zaloške ceste, vseeno ni bilo pričakovati, da bi mestna občina popustila zahtevam občanov.

Za posel se sicer potegujejo Javna razsvetljava, ki je s ponudbo v višini 5,9 milijona evrov ponudila najnižjo ceno, Strabag AG podružnica Ljubljana, CPK in Magg, ki je dal najvišjo ponudbo (8,2 milijona evrov). Jankovića je razveselilo, da se za posel potegujejo štirje ponudniki, saj si obeta »krasna pogajanja«. Začetek širitve polkilometrskega odseka je še vedno nekoliko negotov, ker občina še nima gradbenega dovoljenja. Janković je dejal, da občina čaka na sklep vlade o zemljišču direkcije za avtoceste, čez katero bo šla cesta. Šele nato bo občina ponovno oddala zahtevo za izdajo gradbenega dovoljenja.