Odkar so se pred dobrimi tremi leti prvi pešci sprehodili čez novi Mesarski most, ki osrednjo ljubljansko tržnico povezuje s Petkovškovim nabrežjem, so levi in desni breg Ljubljanice povezali še trije mostovi, nova brv pa pešce že vodi tudi čez Gruberjev prekop. Čeprav so se dela na Mesarskem mostu končala že julija 2010, je po besedah arhitekta Jurija Kobeta končno podobo ta dobil šele z nedavno dokončano prenovo Petkovškovega nabrežja.

»Elementi, ki se pojavijo na mostu, se namreč nadaljujejo na nabrežju in s tem naznanjajo enotno obliko,« je zadovoljstvo izrazil Kobe. Petkovškovo nabrežje je le dober mesec po uradnem odprtju Mesarskega mostu z nasprotnim bregom povezal še Žitni most. Dobrih 36 metrov dolgo in 3,8 metra široko konstrukcijo, ki nabrežje povezuje s Poljanskim nasipom, je mestni občini podarila družba Mons. Leto kasneje je bila končana še prenova nekdanjega Mrtvaškega mostu, ki je kasneje prevzel ime Materinski most, medtem ko se je notranji cestni obroč pri Cukrarni dokončno sklenil pred dobrim letom, ko je uporabno dovoljenje dobil tudi nov dvonivojski Fabianijev most med Roško cesto na desnem in Njegoševo cesto na levem bregu reke.

Prestavitev brvi ob Materinskem mostu

Podžupan Janez Koželj je že ob uradnem odprtju Mrtvaškega mostu povedal, da »v mestu ni nikoli dovolj mostov in prav vsak je potreben, saj odpira javni prostor in širi poti«, zato so zbliževanje mestnih nabrežij na občini nadaljevali tudi letos. Tako se z novim videzom že lahko pohvali brv čez Gruberjev prekop, ki obogatena z dvigalom za invalide kot podaljšek Streliške ulice povezuje Roško in Hradeckega cesto. S tem pa na občini snovanja novih poti čez ljubljanske rečne struge še niso končali. »Predvidena je prestavitev začasne brvi ob Materinskem mostu, načrtujemo pa tudi zamenjavo dotrajane lesene Ribje brvi,« namreč napovedujejo na občinskem oddelku za razvojne projekte in investicije. Brv ob Materinskem mostu, ki jo je ljubljanska občina postavila, da so lahko pešci in kolesarji med prenovo tamkajšnjega mostu prečkali Ljubljanico, bo v prihodnje kot podaljšek Potočnikove ulice povezovala Lipičevo ulico na levem in Poljanski nasip na desnem bregu. »Dela projektanta so končana, pridobljeno je gradbeno dovoljenje za postavitev brvi, razpis za izvajalce pa je v pripravi,« ob tem pojasnjujejo na občini.

Ob zamenjavi Ribje brvi še vsaj štiri obnove

V pripravi je tudi projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenje za zamenjavo dotrajane lesene Ribje brvi med Hribarjevim in Cankarjevim nabrežjem. »Novo brv projektira inženirski biro Ponting. Projekt bo predvidoma končan novembra, razpis za izvedbo pa bi lahko izvedli konec letošnjega leta,« še zagotavljajo na občinskem oddelku za razvojne projekte in investicije.

Že prihodnje leto naj bi novo podobo dobil tudi most čez Savo v Črnučah, predvidena pa je še obnova enega mostu in dveh brvi. Na podlagi opravljenih terenskih pregledov so na ljubljanski občini namreč ugotovili, da bo v prihodnje treba obnoviti most čez Gradaščico med Trnovskim pristanom in Krakovskim nasipom, brv čez Ljubljanico v Mostah, ki kot podaljšek Pugljeve ulice desni breg povezuje z Zaloško cesto, ter brv čez Gruberjev kanal, ki v podaljšku Povšetove ulice vodi do Štepanjskega nabrežja. »Obnove si bodo sledile glede na razpoložljiva sredstva in dinamiko pridobivanja upravnih dovoljenj,« pojasnjujejo na občini, kjer bodo izvajalce del iskali prek javnih naročil.

Na novo podobo pa bodo morali medtem nekoliko dlje počakati kolesarji in pešci, ki železniške tire v Črnučah prečkajo po jekleni oranžni konstrukciji. Preureditev v kratkem namreč ni predvidena, po potrebi občina na mostu opravi le vzdrževalna dela.