Spremembe odloka o taksi prevozih, ki določa maksimalno tarifo (največ 1,5 evra za kilometer vožnje), po kateri lahko taksisti prevažajo potnike na območju Mestne občine Ljubljana, bodo – po odgovorih državnih inšpektoratov sodeč – primorani nadzirati le v mestnem inšpektoratu. Tam se, kot je potrdila vodja mestnega inšpektorata Bogomira Skvarča Jesenšek, sistematičnega nadzora nad taksisti še niso lotili, prav tako pa niso prejeli niti ene prijave kršitve odloka.

Delati bo treba učinkovitejše

»Javnost smo že opozarjali, naj preveri ceno storitve, preden sede v taksi. Stranka ima možnost, da taksista opozori na maksimalno določeno ceno, v skrajnem primeru pa ga lahko prijavi našemu inšpektoratu skupaj z dokazilom – računom. Bomo pa v bližnji prihodnosti vsekakor izvedli tudi nadzor nad maksimalno ceno,« je povedala Skvarča-Jesenškova.

Na vprašanje, ali na mestnem inšpektoratu sploh premorejo dovolj inšpektorjev za nadzor okrog 1000 taksistov, kolikor naj bi jih delovalo na območju mestne občine, je vodja mestnega inšpektorata odvrnila, da imajo na inšpektoratu zaposlenih šest inšpektorjev oziroma inšpektoric, ki nadzirajo več kot 20 občinskih odlokov, zakonov in uredb. »Nadzore izvajajo po načrtih s poudarkom na preventivnem obveščanju občanov in morebitnih kršiteljev. Naloge bomo morali tudi v prihodnje opravljati z učinkovitim delom naših obstoječih sodelavk in sodelavcev, saj dodatna okrepitev v tej smeri ni predvidena, ker nam državni predpisi – ki pa so tudi za lokalno skupnost obvezni – prepovedujejo dodatno zaposlovanje. Celo več, priporočilo vlade je, da bi v naslednjem letu število zaposlenih zmanjšali za en odstotek,« je pojasnila Skvarča-Jesenškova in dodala, da se bodo pri nadzoru taksistov povezali tudi s katerim od državnih inšpektoratov.

Računajo na spremembo zakonodaje

Na vprašanje, ali bodo preverjali in po potrebi sankcionirali tudi »samoprijavitelje«, ki se po nekaterih medijih sami hvalijo, kako se na maksimalno tarifo požvižgajo, pa je sogovornica odgovorila, da inšpektorat nima pristojnosti ukrepanja na podlagi medijskih objav. Čudno, na nekaterih drugih inšpektoratih medijske objave s pridom izkoriščajo kot povod za uvedbo uradnega postopka nadzora. »Inšpektor lahko zbira informacije iz različnih virov, tudi iz medijev. Ali bo na podlagi medijske objave začel postopek, pa je odvisno od strategije in prioritet posameznega inšpektorata. Res pa je, da mora inšpektor potem sam zbrati dokaze,« je pojasnila ena od inšpektoric, ki ni želela biti imenovana.

Na Mestni občini Ljubljana pa so poudarili, da trenutno nimajo možnosti uravnavati področje taksi prevozov, saj je za to potrebna sprememba zakonodaje. Prepričani so, da bodo lahko taksi storitve učinkovito uredili le, če bodo organizirane kot javna služba. val