Na ljubljanski občini so meritve črnega ogljika izvajali med 26. avgustom in 23. oktobrom, in sicer na križišču Slovenske in Čopove ulice, kjer je bil prometni režim spremenjen, na križišču Tivolske ceste in Vošnjakove ulice, kjer se je promet povečal, ter na Vojkovi cesti, ki predstavlja mestno ozadje. Omenjene meritve omogočajo določitev lokalnega onesnaženja in učinke posameznih ukrepov, česar klasične meritve delcev PM10 ne pokažejo, je na novinarski konferenci Mestne občine Ljubljana pojasnila vodja mestnega oddelka za varstvo okolja Nataša Jazbinšek Seršen.

Po njenih besedah se v prvem tednu po zapori Slovenske ceste koncentracije črnega ogljika niso bistveno zmanjšale, najverjetneje zaradi gradbenih del, ki so potekala v okviru preureditve prometa, po 30. septembru pa so koncentracije močno upadle.

Koncentracija črnega ogljika je bila na Slovenski cesti pred uvedeno zaporo višja kot na Vošnjakovi ulici, po spremembi prometnega režima pa je obratno, čeprav je koncentracija padla na obeh merilnih mestih, kažejo meritve. To pomeni, da se tudi zaradi preusmeritve prometnih tokov ni povišala koncentracija črnega ogljika na merilnem mestu na Vošnjakovi ulici. Župan Zoran Janković sicer pojasnjuje, da se je po spremembi prometnega režima na Slovenski cesti promet najbolj povečal na križišču med Dunajsko in Tivolsko cesto.

V primerjavi z letom 2012 so se po besedah Jazbinšek Seršenove letos na merilnih mestih pri Drami ter na križišču med Tivolsko in Vošnjakovo ulico zmanjšale ali ostale enake tudi povprečne vrednosti žveplovega dioksida, dušikovega dioksida in delcev PM10. Na teh merilnih mestih so se zmanjšale tudi maksimalne urne vrednosti omenjenih kazalcev, z izjemo žveplovega dioksida na merilnem mestu na Vošnjakovi, ki je dosegel višjo maksimalno urno vrednost kot lani.

To, da vrednosti na omenjenih merjenjih padajo, je po besedah Jazbinšek Seršenove velik uspeh, ki je posledica različnih ukrepov na področju prometa v mestu. Janković je ob tem omenil več novih linij javnega prometa, ki so jih in jih še bodo uvedli, in parkirišča na obrobju mesta P + R (parkiraj in se pelji).

Kot dodaja Jazbinšek Seršenova, se je v središču mesta zmanjšala tudi obremenitev s hrupom, a podatke o tem še pripravljajo. Prav tako bodo v prihodnjih mesecih znani rezultati analize prometne obremenitve zaradi preusmerjanja prometa s Slovenske ceste.