Zaradi zapore Slovenske ceste se bo promet v garažnih hišah Kongresni trg in Kozolec v primerjavi z letom 2012 letos zmanjšal za več kot 15 odstotkov. Dobra novica za okoljevarstvenike, ki so svarili pred gradnjo garažnih hiš v mestnem središču, precej slaba pa za občino, ki je za garažno hišo pod Kongresnim trgom po sedmih aneksih namesto predvidenih 17,7 milijona Gradisu G plačala skoraj 22,2 milijona evrov. Ob tem je zanimivo, da Gradis G pravkar gradi tudi drugo fazo garažne hiše Kozolec, v kateri naj bi pridobili skoraj 250 dodatnih parkirnih prostorov.

Garažnim hišam odžirajo prihodke poceni parkirni prostori

Darja Pungerčar, vodja sektorja parkirišč v Ljubljanskih parkiriščih in tržnicah, načrtovan upad prometa v teh dveh parkirnih hišah pripisuje tako novemu prometnemu režimu, ki se ga ljudje še niso navadili, kot tudi manjši kupni moči ljudi. Na neki način je občina naredila medvedjo uslugo garažnim hišam in parkiriščem tudi s širjenjem plačljivih parkirnih površin ob cestiščih, ki so po eni strani cenejša, hkrati pa je na njih po postavitvi parkirnih avtomatov veliko lažje najti parkirni prostor. Trend pa se bo po besedah Pungerčarjeve čez čas ustalil, promet v garažni hiši pod Kongresnim trgom pa se bo po njenem mnenju povečal, ko bodo ukinili parkirišče na Trgu republike, ki ga namerava mestna občina končno urediti v pravi reprezentativen trg.

Zaradi »preusmeritev« voznikov z dražjih na cenejše parkirne prostore v Ljubljanskih parkiriščih in tržnicah ne pričakujejo, da se jim bo širjenje območij s plačljivim parkiranjem kakor koli finančno obrestovalo. »Čeprav uvajamo nove parkirne površine, bodo prihodki iz parkirnin nižji kot lani. Uvajamo namreč parkirne površine, na katerih ura parkiranja stane 40 centov, tudi na ta račun pa nam pada promet na parkiriščih, kjer ura parkiranja stane 1,20 evra. Tako se nam postavitev 67 novih parkirnih avtomatov za Bežigradom, v Rožni dolini, Spodnji Šiški in Koleziji dejansko ne bo poznala na prihodkih,« pojasnjuje Pungerčarjeva.

Stanovalcem bodo omogočili mesečni najem

Na vprašanje, kakšno ekonomsko logiko sploh ima postavljanje novih parkirnih avtomatov – novih 350 do leta 2016 – Pungerčarjeva odgovarja, da je njihov cilj predvsem urejanje mirujočega prometa na območjih, »kjer stanovalci želijo, da se naredi mir«. Prav stanovalcem bodo od letos naprej v Ljubljanskih parkiriščih in tržnicah ponujali tudi možnost mesečnega najema parkirnega prostora na parkirišču ob Štembalovi ulici pri BS 3, kjer bodo lahko za 25 evrov na mesec parkirali prebivalci Puhove in Trebinjske ulice; na parkirišču ob Kranjčevi ulici, kjer bodo lahko za 25 evrov na mesec parkirali prebivalci območja Vojkove, Lužiškosrbske in Kranjčeva ulice; na parkirišču na Petkovškovem nabrežju, kjer bodo lahko za 36 evrov na mesec parkirali stanovalci Petkovškovega nabrežja od hišne številke 3 do 29 in Trubarjeva ulice od hišne številke 4 do 32; na parkirišču Mirje, kjer bodo lahko za 36 evrov na mesec parkirali stanovalci z območja Tržaška cesta-Langusova-Jamova-Lepi pot; na parkirišču na Trgu prekomorskih brigad, kjer bodo lahko za 25 evrov na mesec parkirali stanovalci območja Celovška-Na Jami-Derčeva-Gospodinjska; ter parkiriščih Tivoli I in Tivoli II, kjer bodo lahko za 36 evrov na mesec parkirali stanovalci območja Celovška-Ruska-Pivovarniška 2, 4, 6-Frankopanska (do proge)-Pod Gozdom. Mesečna najemnina v višini 25 evrov je predvidena tudi na parkiriščih Žale I, II, III, IV in P + R Studenec na Fužinah, vendar ta ni pogojena s stalnim prebivališčem na določenem območju. Na stanovanje je po občinskem odloku predviden en parkirni prostor, vendar se lahko upravičencu izdata dve parkirni kartici, ki pa omogočata istočasni vstop le enemu vozilu.

Ljubljanska parkirišča in tržnice bodo letos začela pobirati najemnino še na parkirišču ob Gosarjevi ulici, kjer bo mogoče parkirati za 60 centov za dve uri, vsaka naslednja pa bo stala dodatnih 60 centov. Predvidena je tudi letna dovolilnica v višini 180 evrov.