Čeprav so na Mestni občini Ljubljana še pred meseci zagotavljali, da ne razmišljajo o uvedbi maksimalne tarife za taksi prevoze, so sedaj le prisluhnili pozivom večjih taksi družb in Obrtno-podjetniške zbornice, naj to nemudoma storijo. Župan Zoran Janković je namreč obljubil, da bo občina do prihajajoče seje mestnega sveta pripravila predlog spremembe odloka o avtotaksi prevozih, ki bi določil maksimalno tarifo. Če bodo svetniki predlog podprli, bodo ljubljanski taksisti potnike prevažali po ceni največ 1,50 evra za kilometer, vključno z davkom na dodano vrednost. Župan je sicer ocenil, da ta ukrep ne bo rešil kaosa na področju taksi prevozov.

Predsednik Taksi društva Ljubljana Fuad Mustafić je pozdravil uvedbo maksimalne tarife, saj bo po njegovem mnenju stranke zaščitila pred pohlepnimi taksisti. Hkrati je opozoril, da bo ta ukrep zares učinkovit, če bosta občina in država, ki delita pristojnosti na področju taksi prevozov, dosledno izvajali nadzor. »Država mora nujno postaviti jasna pravila, kdo lahko opravlja taksi prevoze in pod katerimi pogoji. Brez resnega sodelovanja države ne moremo pričakovati pozitivnih premikov,« je prepričan Mustafić.

Na mestni občini so včeraj naredili še eno potezo, s katero so si pridobili nekoliko naklonjenosti taksistov. Župan jim je dal možnost, da do septembra sami pripravijo predloge, kako bi uredili področje taksi prevozov in poskrbeli, da potniki ne bodo žrtve izkoriščevalcev. Če bodo taksisti z mestno občino uskladili ideje, kakšen mora biti zaupanja vreden taksi in kako bodo ti taksiji označeni, je Janković pripravljen opustiti idejo o ustanovitvi mestne taksi službe na Ljubljanskem potniškem prometu. Župan je pojasnil, da si občina zgolj želi s posebnim znamenjem označene taksije, čigar kakovost in standarde bodo lahko nadzirali in za katere bodo občani in turisti lahko prepričani, da so pošteni. V čigavi lasti bodo ti taksiji, je Jankoviću vseeno.

Direktor družbe Taksi Laguna Silvester Mikše verjame, da bodo taksi družbe pri pripravi predlogov našle skupen jezik, saj da je vsem, ki ta poklic opravljajo legalno, v interesu, da z ulic spravijo »tiste, ki taksi vozijo, ker imajo pet minut časa«. »Samo ilegalnim taksistom ustreza anarhija, zato si že dolgo prizadevamo za red,« je zagotovil Mikše. »Če bo sistem urejen tako, da bo vsak taksist moral odgovarjati za svoja dejanja in da mu zaradi kršitev lahko nekdo dejansko odvzame licenco, to ne bo dobro samo za nas, ampak tudi in predvsem za vse potnike,« je še zatrdil direktor Taksi Laguna.