V prvih šestih mesecih letošnjega leta so v javnem zavodu Turizem Ljubljana prodali 587 vijoličnih kartic urbana, ki so v prvi vrsti namenjene turistom ter jim ob uporabi ljubljanskega potniškega prometa, vzpenjače, turističnega vlakca, ladjic in izposoje koles omogočajo tudi brezplačen vstop v nekatere ljubljanske galerije in muzeje. V Turizmu Ljubljana tako tudi letos ne bodo izpolnili cilja, ki so si ga zadali pred tremi leti ob uvedbi turistične urbane, ko je direktorica zavoda Barbara Vajda napovedala, da bodo zadovoljni, če bodo na leto prodali okoli 7500 vijoličnih urban. Vendar vodja odnosov z javnostmi na zavodu Petra Stušek ob tem pojasnjuje, da prodaja ljubljanske turistične kartice vendarle raste, saj so lani v enakem obdobju prodali le 420 kartic.

Turistom je na voljo eno-, dvo- ali tridnevna turistična urbana, največ pa se jih po besedah Stuškove odloči za nakup dvodnevne kartice, ki za zdaj predstavlja kar 45 odstotkov vseh prodanih kartic: »Druga je 24-urna turistična urbana s 33 odstotki in tretja 72-urna z 22 odstotki.« Za med turisti najbolj priljubljeno turistično urbano morajo kupci odšteti 30 evrov, medtem ko enodnevna kartica stane 23 in tridnevna 35 evrov, v ceno pa so med drugim vštete tudi vstopnine v Narodno galerijo, Mednarodni grafični likovni center, Mestno galerijo, Slovenski etnografski muzej, Mestni muzej Ljubljana, Galerijo Jakopič, Narodni muzej Slovenije, Muzej novejše zgodovine, Prirodoslovni muzej, Tehniški muzej in Železniški muzej.

Tisti, ki se odločijo za nakup turistične kartice, vijolično urbano sicer najraje uporabljajo za brezplačen prevoz. Po podatkih zavoda namreč največ turistov kartico uporablja za prevoz z mestnimi avtobusi, priljubljeni pa sta tudi vožnji z ladjico po Ljubljanici in turističnim vlakcem, medtem ko se kar osemdeset odstotkov kupcev turistične kartice urbana odloči tudi za obisk Ljubljanskega gradu, kamor se popeljejo z vzpenjačo ter obiščejo še razstavo in grajski stolp. Čeprav muzeji niso tako priljubljeni kot preostala turistična ponudba, ki je vključena v ceno turistične urbane, pa se skoraj vsak imetnik kartice odloči tudi za obisk enega izmed muzejev ali galerij. Najbolj je priljubljen Narodni muzej, sledita pa mu Prirodoslovni muzej in Narodna galerija. »V povprečju obišče te muzeje in galerije vsak tretji gost,« še ocenjuje Stuškova.