Snaga je lani zbrala ločeno 41 odstotkov odpadkov, leta 2011 pa 33 odstotkov. Kramžar računa, da bi se ljubljanska Snaga s tem povprečjem v letošnjem letu lahko uvrstila med prve tri države v Evropi.

Snaga načrtuje razširitev območja zbiranja bioloških odpadkov. Vprašalnik na to temo bodo uporabniki dobili z avgustovsko položnico, torej septembra.

Razširili pa bodo tudi ločeno zbiranje papirja, saj sedaj to poteka zgolj v Ljubljani. Pri zbiranju nevarnih odpadkov pa načrtujejo temeljito spremembo, saj želijo zbiranje teh odpadkov približati uporabnikom.

Kot je pojasnil svetovalec direktorja Igor Petek, ugotavljajo, da je v Ljubljani premalo zbirnih centrov, zato želijo odpreti vsaj še dva. Enega v centru, drugega pa v Šiški, in sicer v četrtni skupnosti Šmarna gora. Čimprej pa želijo oživeti center ponovne uporabe na Povšetovi ulici.

V zadnjih mesecih opravljajo tudi več nadzora pri ločevanju odpadkov. Inšpektorji so odkrili več kršitev in naložili tudi kazni. Za namerno napačno odlaganje odpadkov naj bi bila predvidena kazen okoli 800 evrov za fizične osebe, za pravne pa okrog 5000 evrov.

Snaga v zadnjih letih kupuje tudi vozila z najčistejšimi motorji. Pred desetimi leti so kupili prvo vozilo na električni pogon, trenutno jih imajo pet. S takim vozilom opravijo le okoli 30 kilometrov na dan, zato so namenjena zgolj za čiščenje centra Ljubljane.

Več vozil je predelanih tudi za vožnjo na tekoči plin, kjer se investicija izplača okvirno v dveh letih. Lani so kupili tudi pet smetarskih vozil s pogonom na zemeljski plin, pri katerih je sicer cena za okoli 20 odstotkov višja, je pa vožnja približno 20 odstotkov cenejša kot pri dizelskem gorivu. Investicija se bo po besedah vodje tehničnega sektorja pri Snagi Staneta Vodopivca povrnila v štirih letih.