Zgodba mlade Albanke, ki je v Tirano iz Amerike uvozila stara kolesa in vzpostavila kolesarsko mrežo, ki deluje podobno kot ljubljanski Bicikelj, ter s tem ne le izboljšala okoljsko problematiko albanskega glavnega mesta, temveč mladim ponudila tudi petindvajset novih delovnih mest, je pred časom vzpodbudila direktorico zavoda Karo Jasmino Smajić Šupuk, da podoben projekt poskusi tudi na domačih tleh.

Tri nova delovna mesta

V sklopu socilano-podjetniškega projekta Karocikel bo tako pod njeno taktirko in ob pomoči sodelavke Milane Simonič junija v prestolnici odprla vrata kolesarska delavnica, kjer bodo zbirali stara kolesa, jih popravili in reciklirali ter jih kot končne izdelke tudi prodajali, hkrati pa bo na voljo še servis koles, kjer se bodo pod budnim očesom mentorja kolesarji popravila lahko lotili kar sami. »Za kolesa sem se odločila, ker je v Sloveniji mestno kolesarjenje precej priljubljeno, ljudje pa so o pozitivnih učinkih uporabe koles dobro ozaveščeni,« pove Smajić-Šupukova, ki poudarja, da cilj projekta ni zgolj dobičkonosnost, temveč tudi družbeno odgovorno ravnanje. Zato bodo junija na tri razpoložljiva delovna mesta v delavnici zaposlili ljudi iz družbeno ranljivih skupin: osebe z migracijskim ozadjem, starejše od petdeset let in osipnike, mlajše od petindvajset let brez izobrazbe.

Kolesa za mlade družine

Na usposabljanje se je prijavilo približno dvesto kandidatov, včeraj pa je v klopi prvič sedlo izbranih petnajst, ki se bodo v prihodnjih tednih seznanili s konceptom socialnega podjetništva, trženja in tudi popravljanja koles ter se tako usposobili za delo v kolesarski delavnici. »Ko sem prišla v Slovenijo, sem kot prostovoljka delala v Slovenski filantropiji, kjer sem tudi izvedela za projekt. Nemudoma sem se prijavila,« pove Makedonka Gabrijela, ki upa, da bo prišla v izbor najboljših treh, bo pa pridobljeno znanje skušala unovčiti tudi v nasprotnem primeru: »S pomočjo tovrstnih projektov si lahko pridobiš uporabno znanje ali dobiš idejo, ki jo sam razvijaš naprej.« Žan, ki je na različne naslove poslal številne prošnje za delo, a ostal brez pritrdilnih odgovorov, v Karociklu prav tako vidi novo priložnost: »Tudi svoje kolo sem vedno popravil sam in tovrstno delo me je že od nekdaj veselilo.«

»Imamo kar nekaj društev, ki se ukvarjajo z razvijanjem in populariziranjem kolesarjenja ter s kolesi, vendar so njihova ciljna skupina predvsem mladi in študenti. Mi se bomo zato osredotočili na mlade družine, saj morajo te kolesa tudi večkrat zamenjati,« še doda Smajić-Šupukova, ki upa, da se bo kolesje Karocikla vrtelo tudi po dvoletnem obdobju, za kolikor so pridobili finančna sredstva.