Prvi delovni dan novega prometnega režima na delu Slovenske ceste v Ljubljani, ki je odslej zaprt za ves promet, z izjemo mestnih avtobusov, taksijev in koles, je minil brez večjih težav. Zaporo so pospremila le negodovanja nekaterih voznikov in zadovoljstvo kolesarjev, ki so se prvič pogumno peljali po Slovenski cesti na odseku med Gosposvetsko in Šubičevo ulico v samem središču prestolnice.

Mestna občina Ljubljana konec tedna nekoliko nepričakovano ni zgolj zarisala novih prometnih pasov in kolesarskih stez na delu Slovenske ceste, temveč se je ceste lotila kar z gradbenimi stroji. Delavci KPL so namreč robnike na strani pri Nebotičniku premaknili globoko v nekdanje cestišče Slovenske ceste in vozišče zmanjšali na dva pasova. Gradbena mehanizacija in gradbišče sta marsikaterega voznika presenetila, a večina se jih je v križišču pri Figovcu na eni in pri Kongresnem trgu na drugi strani pravilno razvrstila ter pot nadaljevala po dovoljenem obvozu. Le posamezni vozniki so hoteli zapeljati naprej po Slovenski cesti, a so jih redarji oziroma varnostniki pravočasno preusmerili, naj zavijejo drugam.

Stanje na Slovenski in okoliških cestah je na terenu spremljal tudi vodja ljubljanskega mestnega redarstva Andrej Orač, ki je bil zadovoljen, da vozniki upoštevajo navodila varnostnikov. »Ljudje so večinoma dobro obveščeni in promet je tekoč,« je povedal Orač. Varnostniki in redarji bodo še nekaj časa intenzivno spremljali, ali bodo vozniki dosledno upoštevali novo prometno signalizacijo. Orač je napovedal, da bodo za zdaj voznike »le prijazno opozarjali«, da ne smejo voziti mimo Nebotičnika in glavne pošte.

Visoke globe za neupoštevanje prometnih znakov

Vodja mestnega redarstva je optimističen. Pričakuje, da redarjem ne bo treba množično sankcionirati kršiteljev, saj meni, da se bodo vozniki v prihodnjih tednih navadili na novo prometno ureditev in razumeli, kaj je njen namen. »Seveda se lahko najde kdo, ki bo zavil na Slovensko cesto. Saj je tudi parkiranje na pločnikih prepovedano, pa to nekateri še vedno počnejo. Takšne bodo redarji ustrezno kaznovali,« je razložil Orač.

In koliko bo voznike stal nedovoljen izlet z osebnim vozilom po delu Slovenske ceste, kjer bodo po novem lahko vozili zgolj avtobusi in taksiji? Orač je pojasnil, da si bodo kršitelji prislužili kazen v višini 160 evrov zaradi neupoštevanja prometne signalizacije. Tisti objestneži, ki bodo kljub opozorilu redarjev ali policistov nadaljevali vožnjo po »prepovedanem« delu Slovenske ceste, pa si bodo poleg 500 evrov globe prislužili še pet kazenskih točk. »Glede na zagrožene kazni se ne izplača preizkušati sreče, kajne?« je ugotavljal šef redarstva.

Preusmerili so se na druge ceste

Vozniki osebnih vozil včeraj očitno niso želeli preskušati sreče in doslednosti redarjev, zato so se večinoma preventivno preusmerili na druge cestne povezave, in sicer predvsem na ceste, ki tvorijo notranji cestni obroč. Kljub temu da je občina s svojim ukrepom voznikom odvzela pomembno prometno žilo, pa v času jutranje in tudi popoldanske konice zaradi tega na drugih cestah ni bilo opaziti večjih težav. Na Policijski upravi Ljubljana so potrdili, da policisti zjutraj niso zaznali večjih zastojev, ki bi odstopali od običajnih ponedeljkovih. Predstavnica za odnose z javnostmi ljubljanske policijske uprave Maja Ciperle Adlešič je dodala, da je bil promet najbolj gost na Bleiweisovi in na Karlovški cesti v smeri proti predoru. Na Bleiweisovi je bil promet povečan tudi v času popoldanske prometne konice, vendar tudi takrat ni prihajalo do daljših zastojev.

Policistka, ki je nadzirala promet na križišču Slovenske in Tivolske ceste, je bila zadovoljna, da zapora dela Slovenske ceste ni povzročila kaosa. Poudarila pa je, da so bile razmere dobre tudi zaradi lepega vremena. »Veliko ljudi se je odločilo, da gre v mesto s kolesom. Ko bo deževalo, bo situacija verjetno nekoliko drugačna,« je dejala policistka, ki meni, da bo prvi deževni dan pokazal, kako zares dobro so vozniki osebnih vozil informirani o zapori dela Slovenske ceste.

Jazbinšek očital, da gre za prevaro

Če so vozniki nergali, ker jih je občina izključila z dela Slovenske ceste, pa so nekateri kolesarji včeraj zgodaj zjutraj negodovali zaradi varovalnih vrvic, ki so pešce in kolesarje varovali pred gradbiščem. Delavci so vrvice namreč napeljali tudi čez prehod za kolesarje, ki vodi od Figovca na ploščad Ajdovščina. Da bi prečkali Slovensko cesto, so kolesarji morali počepniti pod vrvico oziroma jim jo je moral kakšen prijazen pešec pridržati nad glavo, da se s kolesi niso zapletli vanjo. A tudi to napako je KPL po posredovanju podžupana Janeza Koželja odpravil.

Slovensko cesto si je ogledal tudi mestni svetnik Zelenih Slovenije Miha Jazbinšek, ki je bil nad videnim ogorčen. »To je prevara. Ne gre za zaporo, ampak za gradbišče,« se je jezil Jazbinšek, ki je občini očital, da se je takoj lotila dokončnega urejanja Slovenske, ki po njegovem mnenju ni dobro zasnovana. Občina je kolesarjem tudi obljubila, da se bodo v smeri od Šubičeve proti Bavarskemu dvoru lahko po Slovenski vozili s kolesom, vendar jim znak pri hotelu Slon to možnost še vedno prepoveduje, je poudaril Jazbinšek. A kolesarjev ta prometni znak ni pretirano motil, saj so se kljub njemu mirno vozili mimo hotela. »Vsi bomo morali malo potrpeti in se prilagoditi,« je miril Koželj in dejal še, da se bodo gradbena dela na Slovenski cesti končala predvidoma v desetih dneh in da bo nato promet potekal nemoteno. Ob tem velja omeniti, da je podžupan Koželj pred tedni napovedal, da bo občina z dokončno ureditvijo Slovenske ceste začela predvidoma v začetku drugega leta, ko se bodo najprej lotili zamenjave vseh dotrajanih komunalnih vodov, nato pa bodo uredili površino cestišča, nova postajališča za avtobuse in vzdolž zaprtega dela Slovenske zasadili tudi drevored.

Vozniki niso upoštevali rumenih pasov

Z zaporo dela Slovenske ceste je mestna občina minuli konec tedna po Celovški cesti zarisala tudi rumeni pas od sedeža Ljubljanskega potniškega prometa do središča mesta. Direktor javnega podjetja Ljubljanski potniški promet Peter Horvat je bil vesel te pridobitve za ljubljanske avtobuse, saj bodo posledično hitrejši. »Konec tedna sem sicer videl, da vozniki niso ravno upoštevali, da je rumeni pas namenjen samo mestnim avtobusom. Ampak moramo jim dati čas, da se navadijo, in potem bo za vse bolje,« je prepričan Horvat.

Dodal je tudi, da včeraj niso dobili negativnih odzivov na spremembo proge 20, ki ne vozi več skozi predor in mimo Križank, temveč si pot krajša po Ilirski in Dalmatinovi oziroma Tavčarjevi. Toda vsi potniki le niso bili navdušeni nad novim potekom proge 20. »Prej mi je dvajsetica ustavila pri tržnici, zdaj bom pa morala hoditi od Ilirske na tržnico ali pa presedati na dvojko,« je povedala upokojenka Mima Fužnar, ki smo jo srečali, ravno ko je izstopila iz avtobusa. »Ampak saj smo se navadili že na marsikaj slabšega, tudi na to se bomo,« je sklenila Fužnarjeva.