Konec januarja poteče še tretji in zadnji rok za prijave na razpis za dodelitev evropskega denarja, ki bo namenjen gradnji parkirišč P+R (parkiraj in pelji se), a za zdaj nobena občina prijave še ni oddala. Tako so povedali na ministrstvu za infrastrukturo in prostor, kjer kljub temu niso zaskrbljeni, da nepovratnih evrov ne bi razdelili, saj naj bi bil interes občin za gradnjo parkirišč izredno velik.

Šest projektov je ministrstvo zavrnilo

Na prvih dveh rokih razpisa je bilo uspešnih osem projektov, ki jih je prijavilo sedem občin: dva je dobila Mestna občina Koper, po enega pa Ig, Škofljica, Vrhnika, Murska Sobota, Ptuj in Domžale. Na drugi strani je ministrstvo za infrastrukturo šestim občinam prijavljene projekte zavrnilo - grosupeljskemu že dvakrat. Od predvidenih 8 milijonov evrov so jih tako za zdaj razdelili le polovico, v sodelovanju z ministrstvom za gospodarski razvoj pa naj bi v Bruslju izpraskali še nekaj dodatnega denarja.

Na vprašanje, zakaj so bile vloge Mestne občine Ljubljana (prijavila je parkirišči Barjanka in Dolgi most), Ivančne Gorice, Grosupljega, Laškega in Zagorja ob Savi zavrnjene, so na ministrstvu pojasnili, da zato, ker niso izpolnjevale vseh pogojev iz razpisne dokumentacije. Vloga občine Laško pa je bila zavržena, ker je na ministrstvo prispela po izteku roka.

Razpisni pogoji med drugim občinam nalagajo, da morajo imeti ob prijavi pripravljeno vso dokumentacijo in pridobljena zemljišča. Do tretjega razpisnega roka je tudi veljalo, da gradnja posameznega parkirišča P+R ne sme biti dražja od 1,5 milijona evrov in cenejša od 400.000 evrov, kar pa naj bi se zdaj spremenilo, čeprav nam tega na ministrstvu niso izrecno potrdili.

Ljubljana in Grosuplje znova na razpis

Na ljubljanski mestni občini so nam povedali, da se bodo s projektoma Dolgi most in Barjanka prijavili na dodatni rok, pričakujejo pa, da bodo na razpisu uspešni. Ob prijavi na drugi rok razpisa so investicijo za razširitev parkirišča P+R Dolgi most ovrednotili na slaba 2,5 milijona evrov (milijon in pol bi radi od evropskega sklada za regionalni razvoj), medtem ko so izračunali, da bodo za postavitev parkirišča P+R ob Barjanski cesti potrebovali nekaj več kot 5 milijonov evrov – od tega računajo na 3,3 milijona nepovratnih sredstev.

Tudi v Grosupljem, kjer so že dvakrat »padli na izpitu«, naj bi v tretje zadostili vsem pogojem. »Na prejšnjih dveh rokih je bila največja težava v tem, da pri nas ne gre za klasično parkirišče P+R, saj nameravamo zgraditi garažno hišo, ki nas bo stala nekaj manj kot 5 milijonov evrov. Zdaj omejitve glede zgornje meje višine investicije v razpisu ni več, tako da računamo na evropski denar,« je optimističen župan občine Grosuplje Peter Verlič.

Vsa parkirišča, ki bodo sofinancirana z evropskimi evri, bodo morala biti zgrajena do konca prihodnjega leta. »Če bo šlo vse po sreči, bomo imeli do konca leta 2015 na območju ljubljanske urbane regije 11 parkirišč P+R. Zatem je načrtovanih še 12 tovrstnih parkirišč. Lokacije so opredeljene v pravkar končani študiji, marsikaj pa bo odvisno od države, koliko denarja bo v naslednji finančni perspektivi 2014–2020 namenila za trajnostno mobilnost,« je povedal namestnik direktorice Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije Matej Gojčič.