Ljubljanski župan Zoran Janković je pred tremi meseci napovedal, da lahko ustanovitev zelenega taksija, ki naj bi deloval pod okriljem Ljubljanskega potniškega prometa, prepreči le skupen predlog taksistov za ureditev taksi službe na območju Mestne občine Ljubljana (MOL). Z nekajdnevno zamudo so predstavniki največjih taksi podjetij svoj predlog položili na županovo mizo, vendar se je že zapletlo, saj je od skupnega dogovora tik pred zdajci odstopilo Taksi društvo Ljubljana. Predlog so sicer podpisali v podjetjih Metro, Laguna, Intertours in Rondo.

Projekt, ki sliši na ime Dober taksi v MOL, predvideva večje število urejenih in funkcionalnih taksi postajališč (eno postajališče na deset taksijev), plačevanje s kartico urbana, omejitev števila taksi vozil, izdajo dovoljenj za taksi vozila in voznike ter ustanovitev neodvisne komisije, sestavljene iz članov MOL in predstavnikov taksistov, ki bi bdela nad izdajo dovoljenj za opravljanje taksi prevozov na območju MOL.

Taksisti bi poleg maksimalne cene, ki jo je občina že določila, prepovedali tudi zaračunavanje dodatkov na taksimetru, na primer prtljage. Po njihovem mnenju bi bilo treba vozila »dobrega taksija« označiti z grbom in zaporedno številko, nasprotujejo pa skupni centrali, določanju vrste in barve vozil in omejevanju konkurence z monopolom.

Število taksistov bi omejili

A bistveni pogoj za ureditev taksi prevozov v občini je po prepričanju taksistov obuditev dovoljenj, ki bi jih morali obnavljati vsako leto. Zato županu predlagajo odmrznitev in dopolnitev obstoječega odloka, ki predvideva plačevanje letne takse za uporabo taksi postajališč, s čimer so taksisti tudi pridobili dovoljenje za taksi prevoze na območju MOL. Odlok bi taksisti dopolnili tako, da se dovoljenje izda le tistim trenutnim imetnikom licence za vsako posamezno vozilo, ki izpolnjujejo določene pogoje: med drugim bi morali imeti opravljene meritve taksimetra, iz katerega bi bil razviden cenik in spoštovanje maksimalne cene, vozniki pa bi morali imeti tudi opravljen turistični izpit o poznavanju Ljubljane.

Šest mesecev po vnovični uveljavitvi odloka bi po mnenju taksistov lahko ugotovili točno število taksi vozil v občini, na podlagi zbranih podatkov pa bi določili njihovo maksimalno število. Dodatna dovoljenja bi izdali le, če bi se pojavila potreba po povečanem številu vozil oziroma če bi kdo odstopil.

Taksisti so prepričani, da bi le na ta način stopili na prste nelegalnim taksistom, vendar v isti sapi opozarjajo, da bi morali redarji in inšpektorji dovoljenja ves čas kontrolirati (od leta 2007 v Ljubljani še nikomur ni bila odvzeta licenca), omogočena pa bi morala biti tudi prijava nelegalnih taksistov in takojšen odziv pristojnih organov. Tista podjetja, ki bi se pojavila na »črni listi«, dovoljenja za taksi prevoze na območju MOL ne bi mogla več pridobiti.

Taksi društvo Ljubljana ni za amnestijo

A prav šestmesečno prehodno obdobje, v katerem naj bi taksisti odpravili nepravilnosti in se pripravili na pravila, ki so jih sami postavili, je vneslo prvi razdor med večjimi taksi službami v mestu. Pri Taksi društvu Ljubljana bi namreč radi, da se takoj začne izdaja dovoljenj in njihovo sankcioniranje. »Nam se zdi nedopustno podaljševanje obstoječega stanja, ki daje amnestijo tistim, ki so doslej ribarili v kalnem. Samo zaradi te točke se v našem društvu ne moremo podpisati pod projekt, ki ga sicer podpiramo,« je povedal predsednik Taksi društva Ljubljana Fuad Mustafić in dodal, da se težko pogovarjajo o stvareh, ki bi tako in tako že morale veljati.

Šef taksi podjetja Laguna Silvester Mikše po drugi strani pravi, da so prehodno obdobje uvedli zgolj zato, da bi vsi taksisti lahko opravili turistični izpit. »Treba je vedeti, da 30 let nismo naredili nič, zdaj pa tudi ne moremo čez noč vsega obrniti na glavo. Malce človeški vendarle moramo biti,« je povedal Mikše in dodal, da so po odpovedi Taksi društva Ljubljana medse vključili taksi podjetje Rondo.

Mikše je sicer zadovoljen, da se jim je v vseh preostalih točkah uspelo uskladiti in da so po letih govorjenja prvič spravili skupaj konkreten predlog. »Zadnjo be-sedo pa bo imel seveda župan,« je dodal. Na občini predlog še preučujejo.