Bojan Hadžihalilović je na oblikovalsko sceno stopil v osemdesetih letih, ko so leta 1985 kot študenti prvega letnika Akademije za likovno umetnost z Lelo Mulabegovićem in Dalido Duraković, ki je pozneje postala Hadžihalilovićeva žena, ustanovili oblikovalsko skupino Trio. Njihov prvi projekt je bil oblikovanje naslovnice albuma za skupino Plavi orkestar, čemur so sledila naročila za ovitke še drugih znanih sarajevskih pop in rock skupin, kot so Bijelo dugme, Bombaj štampa in Crvena jabuka. Oblikovalce so zaradi njihovega drznega in svežega oblikovanja k sodelovanju povabili tudi različna gledališča in festivali po Jugoslaviji, recimo YU Fest, prav tako so vizualno uokvirili pesniške zbirke, propagandne kampanje za podjetja in še marsikaj drugega.

Oblikovali so tudi za revije Globus, Vreme, Dani in Mladina, za katero Hadžihalilović občasno še vedno zasnuje kakšno naslovnico, v devetdesetih pa je s podpisom Tria za Mladino med drugim nastal ikonični poljub Slobodana Miloševića in Franja Tuđmana z ilustracijo Tomaža Lavriča. V obleganem Sarajevu so naredili serijo plakatov in pozneje še razglednic Pozdrav iz Sarajeva, ki so bili kot nekakšni vizualizirani dnevniki, sporočila o trdnosti in uporu iz obkoljenega mesta, ki so jih pošiljali v svet. Po vojni se je Trio spremenil v oblikovalsko-marketinško agencijo Fabrika, ki še vedno deluje. Hadžihalilović je od leta 1996 profesor grafičnega oblikovanja na sarajevski Akademiji za likovno umetnost in gostujoči profesor na Akademiji za scensko umetnosti.

Če ob pogledu v preteklost začnemo na začetku. S svojim delom ste začeli sredi osemdesetih let?

To je bila zlata doba Sarajeva. Leta 1984 so se v mestu zgodile olimpijske igre in njihov duh je živel vse do devetdesetih let. Čeprav je ravno uspešnost majhnega okolja Sarajevo na neki način stala njegovo uničenje. Sovražniki so ga napadli z idejo o njegovem uničenju in uničenju vsega, kar ga oblikuje. To je bilo sobivanje različnosti. Vsi smo bili Sarajevčani in se nismo spraševali, kdo je kdo. Bil si ponosen, da si iz Sarajeva, če pa si ga sovražil, si v nekem trenutku odšel.

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo