Prvo pregledno razstavo Michaeline Wautier je leta 2018 na ogled postavila umetnostna zgodovinarka in kustosinja Katlijne Van der Stighelen v Museum aan de Stroom v Antwerpnu. Dunajska razstava, nad katero je bedela Gerlinde Gruber, kustosinja za flamsko slikarstvo v KHM, je organizirana v sodelovanju z londonsko Royal Academy of Arts, kjer bo malo spremenjena prikazana od marca do junija 2026, predstavlja vsa umetnici pripisana dela, od tega 29 slik, eno podpisano risbo in eno grafiko po njenem izgubljenem delu iz javnih in zasebnih zbirk, hkrati z izbranimi umetninami njenih slavnih sodobnikov, tako da je skupaj razstavljenih 80 eksponatov. V zbirki KHM je med drugim 2,7 krat 3,5 metra velika slika Bakhovo zmagoslavje, na kateri je Michaelina Wautier kot prva znana slikarka upodobila gola moška telesa v naravni velikosti, in strokovnjaki se strinjajo, da je imela možnost študirati po živih modelih, najverjetneje v bratovem ateljeju. Zanimivo je, da je bila slika vse do leta 1960 pripisana Rubensovim učencem, kot morebitni avtor se je omenjal celo neapeljski slikar Luca Giordano. S tem je vsekakor izjema med umetnicami njenega časa, ki so slikale predvsem cvetlice in tihožitja, navadno v precej manjših formatih, ker večinoma niso imele lastnih ateljejev kot njihovi moški kolegi. Günther Heinz (1927–1992), nekdanji kustos slikarske zbirke KHM, je leta 1967 o sliki Bakhovo zmagoslavje v eseju o nizozemskih slikarjih zapisal, da tako mogočnega dela ne bi mogla ustvariti ženska. V muzejskem fondu sta sicer dve signirani avtoričini sliki, Sv. Joachim in njegov pendant Sv. Jožef, katerih slogovne značilnosti kažejo prepričljivo podobnost z liki na Bakhovem zmagoslavju, vendar atribucija te podobe flamski umetnici med širšo javnostjo ni bila sprejeta vse do našega stoletja.

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo