Do postavitve razstave Magija umetnosti: Protagonisti slovenske sodobne umetnosti 1968–2013 na Dunaju je prišlo na podlagi želje uprave dunajskega Künstlerhausa po ogledu te iste razstave lani spomladi v znanem italijanskem razstavišču Villa Manin v bližini Vidma, kjer je požela veliko pozornosti, saj jo je v dveh mesecih obiskalo okrog 6000 obiskovalcev. V prostorih Künstlerhausa si bo postavitev, pod katero se kot kustos podpisuje likovni kritik, muzejski svetnik ter nekdanji direktor Mestne galerije Ljubljana Aleksander Bassin, mogoče ogledati od prihodnjega četrtka in nato vse do 29. marca, potem pa se seli še v Zagreb.

Krajina in vlečenje paralel

Razstava vključuje dela več kot 50 slikarjev, 18 kiparjev, 14 fotografov in 6 grafikov, ki izvirajo iz nacionalnih, avtorskih in zasebnih zbirk. Ta so v obdobju med letoma 1968 in 2013 po Bassinovem mnenju najmočneje zaznamovala slovenski umetniški prostor, hkrati pa so tu prikazani tudi predstavniki mlajših generacij. »Osrednji del bomo posvetili 'razstavi v razstavi', ki je bila v Villi Manin malce skrčena, in sicer krajini kot tematski preokupaciji v slovenskem slikarstvu in fotografiji. Preostali deli razstave se bodo odvijali v časovnem sosledju, se pravi od konca šestdesetih in začetka sedemdesetih let s fotorealizmom in pop artom do sklenitve v letu 2013,« pojasnjuje avtor razstave.

Ta razkriva še, da se dunajska postavitev od tiste v Villi Manin loči predvsem po tem, da vse fotografe predstavlja na enem mestu ter ustvarja vez med slovensko in avstrijsko fotografijo, saj je med njima mogoče potegniti veliko primerjav. V času razstave bo prirejenih tudi več večerov, ki bodo posvečeni dialogu med slovensko in avstrijsko fotografijo ter grafiko.

Pregled za kritike in galeriste

Vodja Skice (Slovenskega kulturnoinformativnega centra na Dunaju) Ana Novak je prepričana, da je ta razstava vsekakor nujna. »Takšna velika in pregledna razstava ponuja avstrijskim kritikom in zasebnim galeristom možnost, da sistematično spoznajo slovensko ustvarjalnost, ki je na Dunaju bistveno premalo predstavljena glede na to, kar premoremo. Slovenija je tradicionalno povezana z Avstrijo in Dunajem, vendar je sodobni trg precej bolj divji in neizprosen. To razstavo vidim kot zelo dobro izhodišče za nadaljnje sodelovanje.«

Novakovi se zdi še posebno pomembno, da bo postavitev predstavljena v prostorih društva avstrijskih likovnih umetnikov Künstlerhaus, ki je na ugledni lokaciji – Karlsplatzu. Vrh tega društvo premore tradicijo, deluje na visoki ravni in uživa ugled. Za prenos razstave na Dunaj se je angažiralo tudi ministrstvo za kulturo, ki to potezo vidi kot osnovo za nadaljnje povezovanje. Zasluge pa gredo tudi avstrijskemu veleposlaniku v Sloveniji, dr. Clemensu Koji, ki je pridobitev prostorov Künstlerhausa razumel kot svojo dolžnost, saj razstavo vidi kot »impresiven oris slovenske sodobne umetnosti od konca šestdesetih let do leta 2013«.