Carla Bozulich je le ena med mnogimi umetnicami, glasbenicami in avtoricami, katerih portrete je Varja Velikonja zbrala v knjigi Vprašajte Alico (2010), katere povezovalna nit je »izrazito feministični pogled na glasbeno umetnost in na samosvoje uveljavljanje avtorske poti posameznic«. Danes, ko smo priča vedno novim ženskim imenom v svetu glasbe, kar kliče k novemu nadaljevanju, drugemu delu omenjene knjige, pa ne zaradi poudarjanja »ženskega« in feminističnega v glasbeni umetnosti, ampak ker je očitno, da se »moški« svet pošteno kruši. Vloga ženske v umetnosti in družbi nasploh ima dolgo zgodovino emancipacije v boju proti avri seks simbola, ki jo industrija zabave še kar vleče, poudarja in izkorišča. Mačo svet težko prenese odločna dekleta in ženske, a je nemočen proti porastu števila izzivalnih glasbenic, avtoric, solistk in dekliških bendov, ki vedno bolj stopajo v ospredje. Temu smo priča tako na mednarodnem kot domačem terenu. In serija koncertov se po letošnjih gostovanjih Anne Calvi, Thalie Zedek, The Tiptons Sax Quartet, Sare Jackson Holman, Carminho, Carle Bozulich, Punčk, Faboulos Disaster in obilja mešanih zasedb še kar nadaljuje. Tako nas med drugim v sredo čaka markantna Rykarda Parasol v ljubljanskem klubu Channel Zero, v petek pa jezna in divja Isis Queen s punkovskim bendom Barb Wire Dolls na odru Gale hale.

Nedavno je v sodelovanju radijske oddaje Ako nikoj ne sviri makedonskega radia Kanal 103 in skopskega Mladinskega kulturnega centra izšla kompilacija Nekoi devojki. Na njej je zbranih petnajst imen aktualne makedonske neodvisne glasbene scene in njena rdeča nit je prav žensko avtorstvo. Predstavlja nam tako solistke kot zasedbe, katerih enakopravne članice so dekleta, in zajema širok razpon glasbenih žanrov, od rocka do hiphopa, od elektroakustičnega kantavtorstva do elektronike. Plošči se pošteno prilegajo besede francoske filmske ustvarjalke Caroline Poggi, s sorežiserjem Jonathanom Vinelom nagrajene na letošnjem berlinskem festivalu: »Tematika me ne zanima kot žensko, ampak kot človeka, ki čuti in živi sodobnost.«