Namesto jeseni kot običajno se bo letošnji mednarodni festival eksperimentalne, elektronske in sodobne komponirane glasbe ter zvočne umetnosti Sonica odvil v spomladanskem terminu, med 19. in 22. aprilom, na različnih lokacijah po prestolnici (Kino Šiška, Cukrarna, Channel Zero, Gala Hala, Cankarjev dom, MoTA LAB). Festival umetniško snujeta in poganjata Martin Bricelj Baraga in Jaša Bužinel.

Raznolike zvočne izkušnje

»Tema 15. edicije festivala Sonica, Translocal Underground, namiguje na kompleksno mrežo estetskih tangent in nadgeografskih povezav, ki definirajo sodobno lokalno zaznamovano, vendar globalno usmerjeno glasbeno produkcijo,« izpostavlja Jaša Bužinel. »Živimo v globaliziranem svetu, kjer so lokalne mikroscene povezane v superorganizem, nekakšen micelij translokalne podzemne kreativnosti, ki se razrašča čez vse štiri kontinente. V središču tokratnega festivala so zato glasbene izvajalke in izvajalci, ki izhajajo iz neevropskih glasbenih tradicij, predvsem iz Afrike in Latinske Amerike, skratka iz tradicij onstran zahodne imaginacije.«

Vrhunec pričakujejo že prvi festivalski dan v Kinu Šiška s kolumbijsko vizionarko avantgardnega popa Lucrecio Dalt, ki bo predstavila svoj izjemno sprejet album iz lanskega leta ¡Ay!, nekakšno »znanstvenofantastično mojstrovino«. Na odru se ji bosta pridružili perujska kitaristka in zvočna umetnica Ale Hop ter slovenska mojstrica električne harfe rouge-ah.

Na večeru premier v Cukrarni bo svoj nov projekt Rhizomes predstavil francoski producent ambientalne glasbe Aho Ssan (projekt bo izdala založba Other People). Premiero bo doživel tudi projekt po naročilu festivala, performans Tactile Immateriality, kjer so moči združile glasbenici Aleksandra Bajde in Isabella Forciniti ter vizualna umetnica Uršula Berlot. Na premiernem odru pa bo tudi mlad hrvaški producent N/OBE z debitantskim albumom Monuments. Na globalni sceni velja za glasnika avantgardne balkanske elektronske kreativnosti.

Klubski večer v Channel Zero se bo tretji festivalski dan nadaljeval v družbi kolumbijsko-ameriške predstavnice sodobne latinskoameriške klubske scene Bitter Babe. Oder bodo zavzele tudi vzhajajoča kosovska didžejka Tadi ter domači varovanki kolektiva Ustanova, Anáste in msn gf. Zadnji dan festivala se bo plesalo pod odrom Gala Hale na Metelkovi. S koproducentom, Zavodom Druga godba, napovedujejo večer sodobne afriške elektronike, in sicer z ugandsko-britanskim tolkalskim techno kolektivom Nihiloxica ter egiptovskim ambasadorjem klubske scene Bližnjega vzhoda Abadirjem. Večer se bo sprevrgel v noč z balkanskimi klubskimi zvoki s srbskim didžejem Kӣrom, festival pa bo zaključila ljubljanska selektorka Katcha.

Performans,
intervencije, pogovori

Poleg glasbe bo festival predstavil še nekaj performativnih, zvočnih in vizualnih projektov. Avstrijski umetnik Andreas Trobollowitsch bo svojo javno zvočno intervencijo Santa Melodica Ensemble vpel na mostove Ljubljanice. V Berlinu živeča kanadska umetnica Darsha Hewitt vabi v Dvorano Alme Karlin v Cankarjevem domu, da si ogledate razstavo High Fidelity Wasteland II: The Proto-Plastic Groove. Pri svojem ustvarjanju uporablja zvok, elektromehanske instalacije, ročno izdelano elektroniko, video, risanje in fotografijo.

V novi dvorani Cankarjevega doma bo na ogled tudi instalacija Successive Actions, ki jo je postavil Simon Whetham; britanskega umetnika zanima zvok iz okolja, pri čemer uporablja različne metode in tehnike za pridobivanje pogosto neopaženih in prikritih zvočnih pojavov. Videli ga bomo tudi v avtorskem performansu. V MoTA LAB pa je v času festivala na ogled razstava Imaginary Robotics Lune Woelle, vizualne umetnice, ki ustvarja most med slovensko in japonsko progresivno sceno. Petkov program v Cukrarni so poimenovali Sonica pogovori. Jaša Bužinel se bo pogovarjal najprej z Darsho Hewitt, nato z Aleksandro Bajde, Isabello Forciniti in Uršulo Berlot, na koncu pa še s francoskim producentom Aho Ssanom. 

Priporočamo