Razredni sovražnik je film o paradoksu vzgoje, o tavanju brez cilja med permisivnim in avtoritarnim, o sodobni nesposobnosti posameznika, da se sestavi v kolektiv. Film nastane iz intimne nuje po kritičnem portretu šolskega sistema, vendar kmalu preraste v raziskovanje kolektivne družbene resničnosti. Počasi pada krinka za krinko mehanizmov družbenih struktur. Film se zaključi z eksistencialnim nelagodjem, ko platno v kinu postane kolektivno zrcalo, je v obrazložitvi nagrade za najboljši film letošnjega festivala zapisala žirija v sestavi Hanna A. W. Slak, Hrvoje Hribar in Olmo Omerzu.

Film Roka Bička, ki je osvojil tudi nagrado kritikov na nedavnem beneškem filmskem festivalu, je z Igorjem Samoborjem osvojil tudi vesno za najboljšega igralca, vesno za najboljšo stransko igralko (Nataša Barbara Gračner), fotografijo in kostumografijo.

Razredni sovražnik je poleg tega osvojil tudi nagrado občinstva in nagrado žirije kritikov, Igor Samobor pa se je proslavil še kot Stopov igralec leta.

Vesno za najboljši kratki film je dobila Špela Čadež za film Boles.

Nagrada za najboljši scenarij je šla v roke scenarista Matjaža Ivanišina in avtorja teksta Nebojšo Pop-Tasića za film Karpopotnik. Vesno za najboljšega stranskega igralca so si razdelili Dino Hajderović, Ivan Pašalić in Jernej Kogovšek za film Čefurji Raus.

Vesno za najboljšo glasbo so podelili Monkey Cup Dress za film Dvojina, za najboljšo montažo je bil nagrajen Miloš Kalusek za film Priletni parazit ali kdo je Marko Brecelj? Omenjeni film v režiji Janeza Burgerja je osvojil tudi vesno za najboljši dokumentarec.

Vesno za najboljši študijski film in Restart nagrado za najboljši študijski film je prejela režiserka Maja Prelog za svoj Divji vzhod. Najboljši animirani film je postal Wanted režiserja Borisa Dolenca.

Nagrada za najboljšo scenografijo je pripadla Vasji Koklju in Antonu Vončini Spazapanu za film Zoran, moj nečak idiot. Film režiserja Marca Oleotta je osvojil tudi vesno za najboljšo manjšinsko koprodukcijo.

Vesno za posebne dosežke je prejel Tom Gomizelj, posebno omembo za filma Panika in Pravica ljubiti pa si je prislužila Barbara Zemljič.

Že 16. Festival slovenskega filma, ki se je začel v sredo, je sicer minil v znamenju Karpa Godine, ki je tudi prejel Badjurovo nagrado za življenjsko delo. V tekmovalnem programu so prikazali kar 42 filmov, od tega sedem celovečernih.