Cizl se je z mejnim stanjem med spanjem in budnostjo ukvarjal že v seriji slik Before Sleep ali Pred spanjem, ki je nastajala v lanskem letu. Posamezno sliko je naslikal v minutah pred spanjem, ko so se mu pred očmi utrnile podobe preživetega dneva. Kljub hipnem slikanju rezultat tega početja niso majhne skice, temveč intenzivne in figuralno jasno definirane živobarvne podobe v intenzivnih rdečih in oranžnih barvah s komplementarnimi zelenimi in modrimi obrisi, ki poleg figur s črno konturo tudi sicer pogosto zaidejo na njegovo risarsko in slikarsko površino. Njegove ilustracije in slike so prepoznavne po teh intenzivnih in pogosto težkih figurah, slogovno pa je v njih mogoče slutiti, da zajema iz široke palete zgodovinskih stilov – bodisi dadaizma bodisi kubizma ali ekspresionizma.

Svoja dela razstavlja tako v galerijskem kontekstu kot v javnem prostoru, vidno pa jih prežema ulična kultura. Raznorodnost njegovih del in hkrati jasna rdeča nit med njimi sta bili najbolj obširno na ogled ob koncu leta 2010 na samostojni razstavi 20+10, ilustracija, grafika, slika v Umetnostni galeriji Maribor, ko se je predstavil z izborom ilustracij, grafik in slik, ki so nastajale kot kreativni odvod procesa dela na področju vizualnih sporočil. Umetnik je tedaj postavitev zasnoval kot odprt proces dela, pri čemer so lahko obiskovalci in obiskovalke postavitev tudi aktivno dopolnjevali z lastnimi sitotiski in risbami.

Nenad Cizl svoja dela pogosto zasnuje kot dnevniške zapiske ali utrinke iz življenja. Tovrsten kronološki slikarski zapis je razstavil tudi jeseni 2012, ko se je v Mariboru v konstrukciji tako imenovanega Salzburškega paviljona belega hrupa na Trgu svobode predstavil s serijo desetih slik na samostojni razstavi Cizl 10; vsaka slika je bila čustveni in pripovedni portret enega meseca v letu. Slike stilsko spominjajo na plemenske risbe ali na dadaistična dela, ki zavračajo logiko zahodnega sveta in prikazujejo nesmiselne, intuitivne in emocionalne vzgibe. Še globlje v sanjski svet je umetnik posegel s serijo trinajstih slik Monsters X Lullabies (Pošasti X Uspavanke), ki jo je razstavil na Dunaju na povabilo Umetniškega kolektiva Neni Art Collective v prostorih Sofitela. Ob razstavi je zapisal: »Okrog dveh zjutraj bom vstopil/a v tvoje sanje, potem bo to življenje izginilo.« Slike, grafike in risbe, ki jih je namenoma izdelal z zelo različnimi tehnikami in v različnih stilih, kljub temu tvorijo enotno zgodbo o sanjskem svetu iz sanjskega dnevnika. Vsaka slika posebej predstavlja ene od sanjanih sanj, skupaj pa povejo mnogo o neulovljivosti psiholoških stanj in nezavednega.

Čeprav se Cizl pogosto predstavlja tako v galerijskem kot v neinstitucionalnem okviru, je njegovo delo odmevno tudi v kontekstu grafičnega oblikovanja in blagovnih znamk. Oblikoval je na primer grafično podobo lanskega in letošnjega Borštnikovega srečanja, za spletnega ponudnika prostega in zastonjskega pretoka obsežnih datotek WeTransfer je ilustriral trinajst plakatov, za slovaško agencijo Jandl pa je narisal tri ilustracije za spodbujanje pismenosti na romunskem podeželju. Oblikuje predvsem za naročnike, ki mu dopuščajo avtorski ilustratorski značaj.