Enajst premier, en koncert, en festival, tri knjižne izdaje in različni spremni pedagoški programi – tako je direktorica in umetniška vodja Mestnega gledališča ljubljanskega Barbara Hieng Samobor na kratko povzela vsebino prihajajoče sezone v tej gledališki hiši. Tokratnemu repertoarju so nadeli krovni naslov Nevarna razmerja, s katerim se po besedah direktorice na eni strani očitno, toda vsebinsko precej ohlapno navezujejo na znameniti roman Pierra Choderlosa de Laclosa (in tudi na po njem nastalo dramo Kvartet Heinerja Müllerja), po drugi strani pa ta besedna zveza prav dobro opisuje tudi sedanje stanje sveta, zaznamovanega s kaosom in zločini proti človeštvu.
»Med oblikovanjem programa smo spoznali, da je mogoče norost, kakršni smo priča danes, morda še najlažje portretirati s pomočjo humorja, zato bo na sporedu kar precej ostrih komedij in satir; to se zdi rahlo protislovno – toda ravno na tak način se lahko nemara še najbolj neposredno in dejavno odzovemo na dogajanja, ki jih je težko opisati in razumeti,« dodaja Barbara Hieng Samobor.
Obletnice in novosti
V sezono so v Mestnem gledališču ljubljanskem pravzaprav vstopili že poleti – in sicer s premiero koprodukcijske uprizoritve Življenje podeželskih plejbojev po drugi svetovni vojni ali Tuje hočemo, svojega ne damo Dušana Jovanovića v režiji hrvaškega režiserja mlajše generacije Ivana Penovića, ki je bila že odigrana na festivalih v Budvi, Ohridu in na Brionih, pripravili pa so jo v sodelovanju z Grad teatrom Budva, Dramskim teatrom Skopje ter Beograjskim dramskim gledališčem. Postavitev ludistične komedije, posvečena peti obletnici Jovanovićeve smrti, bo slovensko premiero dočakala februarja prihodnje leto na regionalnem gledališkem festivalu Ruta.
Program na velikem odru bo tako 25. septembra odprla postavitev drame Osvajalec avtorja Andreja Hienga v režiji Sebastijana Horvata; tudi to predstavo zaznamuje obletnica, saj bodo z njo počastili stoletnico rojstva enega najpomembnejših modernistov v slovenski literaturi. Hieng je to besedilo leta 1970 napisal ravno za MGL (in režijo zaupal mlademu Dušanu Jovanoviću), kakor ob tem pripominja direktorica, pa je s tematikami genocida in kolonialnega pohlepa »srhljivo aktualno tudi danes«. Režiserjeva priredba tokratno uprizoritev postavlja v okolje bunkerja po tretji svetovni vojni, ko je planet razdejan in ko je bela rasa dokončno uresničila proces »civiliziranja« celotnega sveta, kot ga je začela ob Kolumbovem odkritju Amerike.
Poleg omenjenih dveh predstav se bo v nadaljevanju letošnje sezone na velikem odru zvrstilo še pet premier. Najprej bo oktobra na vrsti komedija Branislava Nušića Pokojnik, ki jo bo zrežiral hrvaški režiser Ivan Plazibat; ta to pozno Nušićevo delo označuje tudi kot neke vrste »družbeno razpravo«, ki združuje dve perspektivi, idealistično in cinično. Novembra bo sledila prva slovenska uprizoritev satirične drame Zmaj ruskega avantgardnega avtorja Jevgenija Švarca v posodobljeni priredbi Nine Kuclar Stiković in režiji makedonske režiserke Nele Vitošević (ta je v MGL pred časom že režirala Ibsenovo Noro), januarja pa še koprodukcija s Cankarjevim domom in zavodom En-Knap – to bo poetični glasbeno-gledališki spektakel Orfej in Evridika, ki temelji na besedilni reinterpretaciji Urše Majcen in glasbeni partituri skladatelja Saša Vollmaierja; režira Jan Krmelj, koreografija pa je delo Iztoka Kovača.
Dve sveži dramatizaciji
Največjo zasedbo v sezoni, sestavljalo jo bo več kot dvajset nastopajočih, bo imela nova uprizoritev romana Besi Fjodorja Mihajloviča Dostojevskega, ki bo nastala po dramatizaciji Gorana Ferčeca in v režiji Janusza Kice (z njo bodo sicer odprli tudi festival Ruta), program velikega odra pa bo zaokrožila krstna uprizoritev komedije Buržoazija, ki jo je po naročilu napisal Milan Ramšak Marković, režijo pa bo prevzela Nina Ramšak Marković.
Repertoar Male scene obsega štiri premiere; uvodna med njimi, prva slovenska uprizoritev zadnjega dramskega besedila norveškega nobelovca Jona Fosseja Tukaj v temnem gozdu, bo sicer postavljena na posebnem prizorišču, v dvorani Kina Komuna, o čemer smo pred dnevi že pisali. Režiser Dorian Šilec Petek med drugim pojasnjuje, da gre za igro, ki raziskuje odnos med posameznikom in naravo oziroma posledice izstopa iz civilizacije, temu primerno pa bo preoblikovana tudi malce neobičajna lokacija. V drugi polovici novembra bo sledila krstna uprizoritev drame Tomislava Zajca Izginjanje, ki govori o zlorabi in molku, režiral jo bo Jernej Potočan, marca pa dramatizacija romana Leta še ene nobelovke, Annie Ernaux, v režiji Jaše Kocelija. Aprila pa bo na vrsti sklepna premiera sezone – to bo uprizoritev kultne satirične komedije Daria Foja Naključna smrt nekega anarhista, režiral jo bo Gregor Gruden; tudi ta bo posvečena stoti obletnici avtorjevega rojstva.
Spomladi se bo že tradicionalno vrnil koncert ekipe igralskega ansambla MGL z gosti v Kinu Šiška, za tri nove knjižne izdaje pa se bo povečala tudi zbirka Knjižnica MGL.