Prešernovo gledališče Kranj je že več kot pol leta brez vodstva s polnim mandatom, to pa se utegne spremeniti v sredo na seji kranjskega mestnega sveta – župan mestne občine Kranj Matjaž Rakovec je namreč temu predlagal, da za novo direktorico tega gledališkega zavoda imenuje Nušo Ekar. Kar sicer ni ravno presenečenje, saj je bilo že pred časom slišati namige, da so na kranjski občini med sedmimi kandidati oziroma kandidatkami najbolj naklonjeni prav tej »domačinki«, trenutno zaposleni na RTV Slovenija, ki sicer nima resnejših izkušenj z delom v gledališču.
Kakor je v dopisu mestnim svetnicam in svetnikom pojasnil župan, se je pri odločitvi za Nušo Ekar oprl na presojo občinske razpisne komisije – ta je po razgovorih z vsemi, ki so se prijavili na razpis za mesto direktorja, največ točk namenila ravno njej. Drugačno mnenje pa sta imela svet zavoda in pa strokovni svet Prešernovega gledališča, ki sta kot »edinega primernega kandidata« oziroma edinega, »ki izpolnjuje vse ključne pogoje za uspešno vodenje Prešernovega gledališča Kranj« navedla Roka Bozovičarja, trenutnega vršilca dolžnosti direktorja, ki gledališče vodi od lanskega oktobra ter se je prav tako odločil za kandidaturo, podpirajo pa ga tudi zaposleni. Po županovih besedah naj bi »iz sklepa in zapisnika« sej obeh svetov izhajalo, da se nista opredelila do preostalih kandidatov ter kandidatk; dodal je še, da je eden od članov sveta zavoda naknadno podvomil v ustreznost besedne zveze »edini primerni«, zato je sledil stališču razpisne komisije, ki je kot najprimernejšo kandidatko izbrala Nušo Ekar.
Vroče in dolgo izbiranje
Razmeroma dolgo izbiranje novega direktorja oziroma direktorice Prešernovega gledališča Kranj je sicer že kar nekaj časa burilo duhove, o čemer smo tudi poročali. Po predčasnem odhodu prejšnjega direktorja Jureta Novaka v Cankarjev dom je kranjska občina razpis za direktorsko mesto objavila v sredini oktobra, na začetku decembra je razpisna komisija izpeljala pogovore s prijavljenimi, nato se dolgo ni zgodilo nič. Kolektiv zaposlenih v gledališču je v pismu županu in občinski upravi že konec novembra izrazil željo, da bi direktor postal Bozovičar, ki je bil pred tem pomočnik direktorja za poslovanje in festival Teden slovenske drame, ker je z delovanjem gledališča dodobra seznanjen in zanj verjamejo, da bo hišo še naprej uspešno vodil, vendar z občine odtlej ni bilo glasu – hkrati pa so se vse bolj širile govorice, da je odločitev (za Nušo Ekar) v resnici že padla.
Tako kolektiv kot širša gledališka stroka sta občino večkrat opomnila, da nerazumno dolg postopek izbire povzroča »negotovost in zaskrbljenost«. Marca so v gledališču opozorili, da je od objave razpisa »preteklo že 135 dni«, vseeno pa ne svet zavoda ne strokovni svet še nista prejela nobenega gradiva v zvezi s tem, čeprav sta se že dvakrat obrnila na občino, ter ponovno izrazili podporo Bozovičarju. Zahteve kolektiva po strokovnosti, upoštevanju interesov zaposlenih in transparentnih postopkih so podprli tudi v Kolegiju direktoric in direktorjev slovenskih gledališč, Slovenskem centru ITI in drugih strokovnih združenjih. Nazadnje so zaposleni aprila, ob zaključku Tedna slovenske drame, z odra – in ob aplavzu celotne dvorane – pozvali vse odgovorne, naj pri izbiri novega direktorja »upoštevajo mnenje stroke in zaposlenih, sicer bo v nasprotnem primeru očitno, da gre za politično odločitev na račun strokovnosti«. Nekaj dni po koncu festivala sta oba sveta le uradno prejela imena kandidatov in kandidatk, o katerih naj bi podala mnenje.
Direktor uprave Mestne občine Kranj Bojan Veselinović, ki je bil tudi predsednik razpisne komisije – v njej sta bila poleg njega še podžupan Janez Černe, podžupanja Manja Zorko in dva zaposlena na občini – je dolgotrajnost postopka pojasnil s tem, da »želi komisija zelo natančno preučiti programe kandidatov in kandidatk«, medtem ko je župan Rakovec pred nekaj več kot mesecem razložil, da so z odločitvijo počakali zaradi Tedna slovenske drame, saj niso želeli, da bi dogajanje na festivalu (za pripravo katerega je tudi javno pohvalil Bozovičarja) nanjo »kakor koli vplivalo«.
Proti županovi odločitvi
Zaposleni so nedavno odgovorili še z enim odprtim pismom, v katerem so zapisali, da so si ves čas želeli nekoga, »ki bo s strokovnostjo, integriteto in razumevanjem gledališke umetnosti znal voditi Prešernovo gledališče Kranj«, in ponovno podprli Roka Bozovičarja. »Obenem pa odločno zavračamo kandidaturo Nuše Ekar, ki po našem mnenju ne izkazuje niti ustrezne strokovnosti niti vodstvenih kompetenc, ravno tako pa ne razume specifik in vrednot našega gledališča.« Po mnenju zaposlenih bi »predstavljeni program kandidatke in pristop, ki ga zagovarja, naše gledališče usmerila stran od kakovostnega umetniškega dela in kolektivnega duha, ki smo ga gradili skozi desetletja«; mestni svet so zato pozvali, naj odločitev sprejme »premišljeno in odgovorno«.
Nuša Ekar je sicer zaposlena v kulturnem in umetniškem programu televizije Slovenija kot urednica oddaj, v zadnjih dveh desetletjih pa se je uveljavila predvsem kot scenaristka ter soavtorica številnih odmevnih dokumentarnih filmov, na katere je v svojem dopisu mestnemu svetu opozoril tudi Rakovec; župan svetnikov ob tem ni obremenjeval s podatkom, da je večino teh filmov posnela skupaj s svojim soprogom, uglednim režiserjem Božom Grljem, ki ga je občasno videti tudi v županovi družbi.