»Odstopam z mesta ravnateljice Drame,« je dopoldne sporočila Vesna Jurca Tadel, ki je bila na čelu te nacionalne gledališke hiše nekaj več kot tri leta. Odločitev ni bila pretirano nepričakovana, saj je možnost svojega odhoda interno omenila že minuli teden, ko je bila na svetu delavcev med drugim seznanjena z izidi ankete o zadovoljstvu zaposlenih, ki je pokazala precejšnje nezadovoljstvo večjega dela kolektiva s trenutnimi razmerami v tem gledališču.
Kot smo poročali že pred dnevi, naj bi del dlje časa trajajočih trenj med ravnateljico in zaposlenimi izviral tudi iz selitve na Litostrojsko 56 pred začetkom te sezone, ki se je nekaterim zdela »prehitra in nepremišljena«, delovni pogoji na začasni lokaciji pa naj bi bili po mnenju številnih »neprimerni za umetniško ustvarjanje«. Del kolektiva je imel pripombe tudi k odnosom v hiši in načinu vodenja – umetniški sektor je denimo program označil za »premalo drzen in navdihujoč«, tehnični oddelek pa je opozoril na logistične težave in nepremišljeno organizacijo programa. Ravnateljica je že na omenjenem sestanku zatrdila, da se je trudila težave reševati po najboljših močeh.
»Razhajanja so pregloboka«
»Vodenje tega gledališča sem prevzela v času izjemnih izzivov – po pandemiji, sredi izčrpanosti kolektiva, pred začetkom celostne prenove stavbe in ob finančnih rezih, ki so zaznamovali vsakdanje delovanje,« je med drugim zapisala v odstopni izjavi. »Od vsega začetka sem sledila jasno začrtani umetniški in programski viziji, utemeljeni na poslanstvu Drame, ki sem jo predstavila že v prijavi na razpis in jo nadgradila v strateški načrt zavoda. Verjela sem in še vedno verjamem, da si Drama zasluži program, ki spoštuje njeno identiteto, gradi repertoar na kakovostnih besedilih in v sodelovanju z najvidnejšimi ustvarjalci odpira relevantna, aktualna družbena vprašanja.« Pri tem je dodala, da je prepričana, da mora Drama odstirati nove teme, postavljati najvišje estetske standarde, obenem pa mora biti čvrsto zakoreninjena v tradiciji slovenske kulture, razsvetljenske širine, globalnega humanizma in zavezanosti dostojanstvu posameznika.
»Toda umetniško vodenje temelji tudi na zaupanju in soustvarjanju z ansamblom. V zadnjem času so postala razhajanja v viziji med menoj in delom kolektiva pregloboka, da bi bilo mogoče še naprej skupaj tvorno načrtovati prihodnost,« je poudarila. »Zato sem se odločila za odstop. Drama ni le stavba, program ali kadrovski razrez – je skupnost. In če skupnosti ni mogoče povezati okrog skupnih vrednot in ciljev, je edino odgovorno, da se umaknem.«
Vrsta težkih odločitev
Po besedah odhajajoče ravnateljice je sicer »ves čas z vso odgovornostjo sprejemala pogosto težke odločitve« – naj gre za repertoar, sodelavce, selitev ali krizno upravljanje s sredstvi. »Ponosna sem na to, da smo ob preselitvi v nadomestne prostore ohranili kolektiv na enem mestu in da je naše ustvarjanje lahko potekalo praktično neokrnjeno, saj smo eno sezono končali še v starih prostorih, drugo pa pravočasno začeli na novi lokaciji,« je še pristavila. »In ponosna sem, da smo kljub vsem izzivom zaradi selitve ohranili občinstvo, da se dvorane vedno bolj polnijo in da naše predstave zbujajo odziv, tudi navdušenje. To je zame dokaz, da sem uspešno našla teme, ki vznemirjajo, zgodbe, ki privlačijo, in usode dramskih oseb, ki pozivajo k razmisleku.«
Da bi zagotovila čim bolj gladek prehod, ki bo omogočil normalno delovanje Drame in dovolj časa za izpeljavo postopkov ob izbiri naslednika oziroma naslednice, bo na mestu ravnateljice po dogovoru z ustanoviteljem, torej ministrstvom za kulturo, ostala do 1. decembra. »V tem času bom svoje naloge opravljala z enako odgovornostjo in predanostjo kot doslej, moje vodilo pa ostaja skrb za občinstvo, kakovosten program in stabilno delovanje zavoda.«