Kaj pa pesmi? Že njihov skupni naslov izraža vse, kar ima pesnik: zrak in zvenenje. Seveda, dih je osnovno merilo pesmi. Kar diha, poje, prav preprosto pojasnjeno. Se pravi: ko pesnik diha, je govor izraz zasoplosti. Kajti treba je izpostaviti podatek, da je Tomaž Šalamun izdihal preko štirideset pesniških zbirk. In ne odneha, kajti: le čemu bi? Njegove pesmi so slovenska družinska rariteta kljub izobilju. V zbirki Dih so izbrane v štiri razdelke, vsak razdelek ima navedek v smislu napotka k branju. V celotni ponudbi se prepletata predvsem slovenščina in angleščina; in nekaj romanščine v različnih sodobnih izvedbah je treba znati, da se pride v srž pesniških sporočil. Morda pa tudi to zadnje ni tako pomembno, saj se pesmi med seboj plemenitijo s silno navdihnjenostjo. Štiridelni strukturni lok tako zdrži predvsem kot predstava o nazobčanosti, ko sintaktični lok postane skladenjska žaga. Oba predmeta imata vsekakor tudi spevne lastnosti. Da pa se ju kar najvešče uporabi, služi predvsem zadržanje diha.