Ciklu AnimotMUZIK, pod katerega se produkcijsko podpisuje Cona, zavod za procesiranje sodobne umetnosti, se pridružijo glasbenice in glasbeniki, ki potem nastopijo v naravi – v parkih in po vrtovih po Sloveniji. »Zvok živali postane partitura ali inspiracija za njihovo ustvarjanje, cikel pa sloni na prevpraševanju uveljavljenih načinov glasbenega izražanja kot tudi poslušanja,« pravijo organizatorji. Poudarek je na poglobljenem doživljanju zvočnih pokrajin, kar širi zavedanje o pomenu narave za človeško kulturo ter poudarja njen vpliv na umetniško ustvarjanje. Naslavlja vključujočo, sočutno in zvočno bogato možno prihodnost, kjer pojem glasbe ni omejen v okvire antropocenega razmišljanja. Umetnice in umetnike za letošnjo edicijo cikla je izbral Brane Zorman, organizatorki pa sta Irena Pivka in Urška Savič.
Ob zori na gradbišču
Ekološki koncertni cikel se prične vsako leto pomladi, prvo nedeljo v maju, ko beležijo tudi mednarodni dan poslušanja zore. Jutri ob zori, ob 5.08, se bo cikel tudi začel. Prizorišče bo Krater, gradbena jama za Bežigradom (vhod s Peričeve ulice), ki je začasni produkcijski prostor blizu mestnega jedra, in deluje kot prototip mehanizma za regeneriranje zemeljskega površja. Skozi različne pobude na ruševinah urbanih ekosistemov urbani aktivisti oblikujejo nove svetove. Tokrat pa se bodo na gradišču zbrali vokalistka, performerka v Gledališču Ane Monro in pedagoginja Tea Vidmar, klarinetist in saksofonist Jure Boršič ter še ena vokalistka a l l j a, pedagoginja, ki se sicer ukvarja tudi s terapevtskim delom z zvokom. Glasbeniki bodo v svoje zvočne improvizacije povabili okoliške ptice. Računajo, da se jim bodo pridružili velike sinice, plavčki, kosi, brglezi, šmarnici, črnoglavke, vrabci in ščinkavci. Dogodek bo nadaljeval kolektiv Krater s tako imenovano Čajanko iz podivjane gradbene jame.
Naslednji dogodek cikla bo v soboto, 11. maja, v Arboretumu Volčji Potok. Muzikologinja mag. Katarina Radaljac bo predavala na temo medvrstne zvočne komunikacije. Muzikologinja že dlje časa sodeluje z zavodom Cona, raziskovalno pa se posveča »glasbi nečloveških živali« in interakcijam z njimi. Pri delu povezuje različna znanstvena in umetniška področja, kot so zoomuzikologija, aplikativna etnomuzikologija, medvrstna umetnost, človeško-živalske študije, etika živali in druga. Po predavanju se bodo ob zahajajočem soncu v zvočni pogovor s pticami podali portugalski harfist, skladatelj in raziskovalec zvoka Eduardo Raon ter že omenjena Tea Vidmar in Jure Boršič.
Zvočnost grajskega okolja
Naslednji dan, v nedeljo 12. maja, vas ponovno ob zori (ob 5.08) vabijo na zvočni dogodek, ta bo v Plečnikovem avditoriju MGLC. Harfistu Raonu in vokalistki a l l j i se bo pridružil Žiga Jenko, samouk raziskovalec zvočnega obrobja, zatem pa bo Ana Čavić izvedla performans Nit brez konca, IV. dejanje (Zora). Poznana je kot vizualna umetnica, performerka, pesnica in akademska raziskovalka »performansnega založništva«.
Proti večeru se bo dogajanje nadaljevalo v Loškem muzeju v Škofji Loki, kjer bo višja kustosinja za zgodovino Biljana Ristić predstavila zgodovino grajskega vrta in uršulink, muzikologinja Katarina Radaljac bo ponovila predavanje o medvrstni komunikaciji, druženje in s tem tudi cikel pa se bo zaključilo s sklepnim zvočnim dogodkom med izbranimi glasbeniki in pticami.
Nekateri dogodki v ciklu bodo brezplačni, v Arboretumu Volčji potok bo treba odšteti vstopnino za vstop v park, za nekatere dogodek pa je treba vstopnice rezervirati prek pretix.eu/cona/animotmuzik2024/.