V februarju je Festival Ljubljana našel nišo za svoj Zimski festival, ki je strnjen v pet dni in bo tokrat povezal glasbeno občinstvo že sedmič. Da se je prireditev »prijela«, zagotavlja tudi direktor Festivala Ljubljana Darko Brlek. »Odziv občinstva na Zimski festival je odličen, vsaka nova pobuda pa v začetku vzbuja mešane občutke. Najpomembneje je, da občinstvo vidi, da so programi dejansko kakovostni. To je kratek festival, strnjen v pet dni, v času, ko druge kulturne institucije nimajo toliko programa – gre za 'prazen' teden v času zimskih počitnic. S tem festivalom dopolnjujemo ponudbo Ljubljane na glasbenem področju.«

Religiozna glasba

Spet so povabili nekaj zvenečih imen iz sveta glasbe. Prvi bo za klavir sedel mladi tajvanski pianist Kai Min Chang, ki je februarja zmagal na prvem mednarodnem klavirskem tekmovanju v organizaciji Festivala Ljubljana. V Brahmsovem Drugem klavirskem koncertu ga bo spremljal Simfonični orkester RTV Slovenija pod taktirko francoskega dirigenta Yana Pascala Tortelierja, otvoritveni dogodek pa bo v Cankarjevem domu. Ta večer bodo izvedli še Psalm skladateljice Lili Boulanger in redko izvajani Rekviem Camilla Saint-Saëna. Na odru bo tudi več združenih zborov in pevci solisti Sophie Marin-Degor, Annalisa Stroppa, Celso Albelo in Paul Armin Edelmann.

Naslednji koncertni večer, ki bo v Slovenski filharmoniji, bo imel podobno religiozno zasnovo, le da tokrat z Orkestrom Slovenske filharmonije ter Komornim zborom Megaron. Izvedli bodo Rossinijevo kantato Stabat Mater, ki je skladateljevo prvo delo na versko tematiko, koncert pa bo zaključila Busonijeva suita Turandot iz leta 1905. Večer bo glasbeno vodil italijanski dirigent Roberto Abbado, nečak slovitega maestra Claudia Abbada, sicer pa glasbeni direktor Festivala Verdi v Parmi. Na poletnem festivalu je nastopil že lani, takrat z odmevno izvedbo Rekviema, ko je v zasedbi solistov gostovala tudi latvijska mezzosopranistka Elina Garanča. Pevci solisti bodo tokrat Olga Kulčinska, Gaëlle Arquez, Francesco Demuro in Riccardo Zanellato, basist, že večkratni gost ljubljanskega poletnega festivala.

Pisan repertoar

Prvič v Slovenijo prihaja ruska pianistka Olga Kern, ki živi v ZDA, februarja pa bo na krajši koncertni turneji po Evropi. Na recitalu bo izvedla pisan repertoar skladb nemškega klasicizma in romantike, ruskega romanticizma in ameriškega modernizma. Zaslovela je po zmagah na prestižnih mednarodnih klavirskih tekmovanjih, danes nastopa denimo s simfoniki iz Baltimora, Detroita, Washingtona, Pittsburgha in Tokia, s filharmoniki milanske Scale, moskovsko in stuttgartsko filharmonijo.

Pod večer španske sodobne glasbe se prvi podpisuje eden vodilnih španskih trobentačev Vicente Campos, leta 2016 že gost poletnega festivala, ko je na baročnem večeru nastopil kot solist s slovensko komorno zasedbo Ensemble Dissonance, ki bo na odru z njim tudi tokrat. Najprej se bo predstavil kot solist, v Ljubezenskem uroku skladatelja Manuela de Falle pa se mu bo pridružila še vokalistka Lidia Rodriguez Gonzalez, sicer slovita pevka ciganskih napevov. Glasbeno bo večer vodil ugledni dirigent in profesor Miguel Á. Navarro. Vodja Ensemble Dissonance Klemen Hvala je povedal, da so skupaj s povabilom ljubljanskega festivala dobili tudi že izdelan izjemno zanimiv program, ki ga v prvi vrsti povezuje solistična trobenta; najprej v dveh baročnih koncertih Torellija in Granadosa, igrali pa bodo še Koncert za trobento Albinonija.

Na poti do zvezdnikov

Predzadnji festivalski dan bo v Slovenski filharmoniji recital zvezdniškega violinista Maksima Vengerova. Izjemni violinist, sicer profesor na Londonski kraljevi akademiji, gostuje v Sloveniji prvič. Za sabo ima prek tri tisoč koncertov po vsem svetu, leta 1997 je kot prvi klasični glasbenik prejel naziv Unicefov ambasador dobre volje. Vag Papian, ki ga bo spremljal za klavirjem, sicer deluje tudi kot dirigent; na pobudo maestra Valerija Gergijeva je denimo pred leti prevzel vodenje armenskega filharmoničnega orkestra. Na sporedu bodo Brahms, Franck, Shor in Prokofjev.

Festival se bo zaključil v Slovenski filharmoniji, ko bo oder preplavila mladostna energija, združena v Slovenski mladinski orkester. Njihova umetniška vodja in dirigentka Živa Ploj Peršuh pravi, da gre za izjemne mlade glasbenike iz vse Slovenije, ki jih povezuje skupni cilj, da bi nekoč resno ustvarjali v glasbi. Koncert bodo odprli z Brahmsovimi Variacijami na Haydnovo temo, delom, ki je igrivo podkrepljeno s pihali. Igrali bodo tudi Koncert za violino št. 1 skladatelja Henryka Wieniawskega, ki ga krasijo bogata melodika, tehnično zahtevni vložki ter strastne pasaže, kar bo po besedah dirigentke lepa priložnost tako za orkester kot predvsem za mladega violinista solista.

To bo Rok Zaletel Černoš, ki se je kot prvi naš violinist letos udeležil prestižnega tekmovanja P. I. Čajkovskega v Moskvi, trenutno pa študira na Dunaju. »Počaščen sem, da sem lahko del tega festivala. Dirigentka me je k sodelovanju povabila, ravno ko sem bil na tekmovanju na Kitajskem. Skupaj sva predebatirala, kateri koncert bi bil primeren za to priložnost. Pogovoril sem se tudi s svojim profesorjem Antonom Sorokovom, odločali smo se med Čajkovskim in Wieniawskim ter na koncu izbrali slednjega. Wieniawski je zelo redko izvajan, tako na tekmovanjih kot na odrih po svetu, hkrati pa je fenomenalen. Želel sem ga igrati tudi zato, ker ga z orkestrom še nisem izvedel, tako da je to izziv zame in za orkestraše. Oba z dirigentko verjameva, da bo koncert odličen.«

Sklepni večer festivala bo zaključila veličastna Beethovnova Simfonija št. 3, bolj znana pod imenom Eroica. Tako prvo kot zadnjo skladbo sporeda so lahko izbrali mladi orkestraši sami, kar bo večeru nedvomno dodalo še nekaj več žara. 

Priporočamo