Improvizatorska senzibilnost prodorne slovenske pianistke Kaje Draksler ter džezovska in rokerska nagnjenja latvijskega kitarista Matissa Čudarsa, ki se v duetu družita kakšno leto, lahko vedno znova presenetijo. Njun projekt, imenovan Improvizacija s kora, v katerem ambientalno zvočnost cerkvene arhitekture kombinirata s spojem električne kitare in orgel, je presenetil tudi njiju in jima še vedno odpira nove možnosti v inovativnem gnetenju zvočnosti.

Kot otrok med igračami

Konec lanskega leta sta moči v tej smeri prvič združila na nastopu v kamniški cerkvi sv. Jakoba na prireditvi Jazz pr' Frančišku; kot se spominjata glasbenika, sta takrat zaigrala pretežno improvizirano, navdih je prihajal sproti, ovit okoli nekaj ohlapnih glasbenih motivov in naslonjen na svobodnjaški kredo, ki ga kot umetnika zagovarjata, hkrati pa je bil v sozvočju s starodavno tradicijo, ki jo pričarajo orgle in sakralna akustična arhitektura. Ker je bila ta glasbena izkušnja preveč zanimiva, da bi ostala le v tistem večeru, sta poleg običajnih koncertov nadaljevala s »cerkvenimi nastopi« tudi na Nizozemskem, v Belgiji in Latviji. Zdaj prihajata v Slovenijo, kjer bosta na približno mesec dni trajajoči turneji odigrala enajst koncertov te vrste – prvega že jutri v cerkvi sv. Jakoba v Ljubljani v okviru festivala Imago Sloveniae.

»Kadar igram s Kajo, se počutim kot otrok med množico igrač,« je povedal kitarist Matiss Čudars pred prihodom v Ljubljano. »Kar koli se v nekem trenutku zgodi v najini glasbi, je prodorno in zanimivo. V glasbenem smislu mi lahko pride na misel kakršnakoli reč, pa me bo Kaja znala podpreti; skupaj lahko najdeva glasbene rešitve in jih razvijava naprej. S takšnim pristopom se potem v cerkvi lahko zgodi še kaj več kot le to, da z glasbo zabavava. Zgodi se lahko duhovno popotovanje skozi zvok in vesolje.«

Navdušena nad inovacijami

Kaja Draksler, magistrica klasične kompozicije, džezovska pianistka in po novem tudi organistka, ki živi in ustvarja v Amsterdamu, je svojo nadarjenost pokazala že v številnih zasedbah, kot recimo v duetih z Onnom Govaertom, Susano Santos Silva in Yedom Gibsonom. Njen Kaja Draksler Acropolis Quintet so pred tremi leti izbrali med tri najboljše evropske džezovske skupine za program 12 Points! Plus. Kot skladateljica je sodelovala z Vinceom Mendozo in Metropole Orchestra, z Janezom Dovčem in Orkestrom Slovenske filharmonije, soustanovila je BadBooshBand, še vedno je članica European Movement Jazz Orchestra, odmeval pa je tudi njen skladateljski projekt Katarchestra z istoimensko zasedbo. Piše glasbo za Big band RTV Slovenija, Metropole Orchestra, Looptail, Italian Instabile Orchestra, EMJO.

Tudi kitarist Matiss Čudars je komponist, dobitnik številnih mednarodnih nagrad, nazadnje lani na festivalu Burghausen, ko je prejel Jazz Award. Njegov zvok je prepoznaven, umetniško integriran, energičen, pa tudi liričen, in se giblje med več žanri; od džezovske improvizacije prek prvin etno glasbe in klasične harmonije do energičnosti indie roka. V številnih džezovskih orkestrih in rokovskih zasedbah je igral trombon, tolkala in kitaro, njegovo navdušenje nad melodičnimi, ritmičnimi in harmonskimi inovacijami pa ga je popeljalo na področje džeza, na amsterdamski konservatorij, kjer sta se spoznala s Kajo Draksler. Njegova prva plošča je dostopna na spletnih straneh iTunes, Spotify, Amazon in Bandcamp, posnel pa jo je v nemškem studiu Fattoria Musica. Trenutno študira na inštitutu za džez v Berlinu.