Kvintet je nastal leta 2012 pod mentorstvom prof. Francija Kosma, v njem so Gregor Turk (trobenta), Blaž Avbar (trobenta), Jože Rošer (rog), Žan Tkalec (pozavna) in Uroš Vegelj (tuba). Še lani so bili vsi študenti Akademije za glasbo v Ljubljani, letos so trije že končali šolanje, vsi pa so tudi člani slovenskih poklicnih orkestrov, bodisi redno bodisi kot substituti. Ker svoje delovanje v komorni zasedbi razumejo profesionalno, se tudi v tem smislu osamosvajajo, četudi še vedno radi za dober občutek zaigrajo kakšnemu profesorju, preden se podajo na oder.

Trobilni kvintet je vedno sestavljen iz dveh trobent, roga, pozavne in tube, velikokrat pa namesto pozavne igra evfonij. Običajne trobilne zasedbe so tudi kvarteti rogov, kvarteti pozavn in kakšne večje skupine v smislu trobilnih ansamblov, kot ga recimo pozna Orkester Slovenske filharmonije. Najbolj pogosti pa so ravno trobilni kvinteti, tudi v Sloveniji so ta hip dejavni vsaj trije; na voljo je tudi veliko literature.

»Že v romantiki so začeli pisati originalne skladbe za to zasedbo, staro glasbo pa se da obdelati skozi priredbe. Naš program vedno zastavimo kot popotovanje skozi glasbene stile, od baroka do moderne glasbe, prav zato da pokažemo, da se lahko v vsakem obdobju najde kaj za našo zasedbo,« pripoveduje tubist Uroš Vegelj, sicer učitelj nizkih trobil (baritona, pozavne in tube) v glasbeni šoli v Idriji.

Tekmovanje Jana Koetsierja v Münchnu je bienalno in je letos potekalo devetič, verjetno pa gre za najbolj odmevno tekmovanje za trobilne kvintete v mednarodnem merilu. V žirijo se vedno posedejo glasbeniki, ki so uspešni kot solisti in profesorji. »Komisija je povedala, da smo jih najbolj prepričali z dinamičnimi kontrasti in barvami ter da smo tako zelo odstopali od drugih, da druge nagrade niso podelili. Za nagrado smo prejeli 5000 evrov ter snemanje skladbe na Bavarskem radiu aprila prihodnje leto,« pravi Vegelj.

Kvintet Contrast pa ima še eno posebnost – igrajo na pamet. Žirija tega sicer ni posebej izpostavljala, so bili pa na tekmovanju edini, ki so igrali brez not. »Če igramo na pamet, se nam zdi, da smo med seboj bolj povezani, drug drugega poslušamo, dihamo skupaj, se opazujemo, energija kroži med nami. Vsak mora poznati svoj part in tudi part od drugega. Opazili pa smo, da se v komorne skupine v Sloveniji vrača igranje na pamet,« pravi tubist. Ker so tako na odru bolj sproščeni, se spontano pojavi še kakšen duhovit gib, na račun katerega se po koncertu nasmejijo.

Kvintet je odigral prek 30 koncertov, najpomembnejši doslej sta bili turneji GM oder lansko leto in Jesenske serenade letos. V lepem spominu jim je ostal nedavni koncert v okviru serenad na Magistratu, kjer se je zbralo veliko ljubljanskih srednješolcev, ki se jim je zdel koncert »noro dober« in so jih primerjali kar z vrhunskimi športniki, ki v svoje rezultate ravno tako vlagajo veliko truda. »Zdi se mi dobro, da o klasični glasbi ne razmišljajo kot o nečem dolgočasnem. Morda smo prispevali k temu, da si bodo doma kdaj zavrteli tudi kakšen »noro dober« klasični komad,« se smeje Vegelj. Še letos bodo fantje na pulte položili note z novim programom, marca 2015 jih čaka koncert v ciklu Glasbene nedelje v Unionu, do konca sezone pa nameravajo izdati svojo prvo samostojno ploščo.