Izbor sedmih naslovov iz Čapovega primarnega ustvarjalnega obdobja na Češkem je za Slovensko kinoteko pripravila poznavalka režiserjevega opusa Marie Barešová iz češkega filmskega arhiva. Termin prvega filma tega cikla je 20. september. V sodelovanju s festivalom Liffe in festivalom Kino Otok bo v novembru sledila retrospektiva ene najbolj svojevrstnih avtoric ameriškega neodvisnega filma Kelly Reichardt. December je rezerviran za retrospektivo domačega avtorskega tandema Nadje Velušček in Anje Medved. To sta mati in hči, dokumentaristki in raziskovalki jugoslovansko- oziroma slovensko-italijanskega obmejnega prostora, ki sta ustvarili obsežen opus video in filmskih del. V njih se veliko ukvarjata z vprašanji nacionalne identitete in izmuzljivim pojmom meje. Njuna retrospektiva bo trajala vse do aprila. Za januar in februar napovedujejo prvo pregledno retrospektivo Johna Cassavetesa, predhodnika ameriškega neodvisnega filma, vizionarskega režiserja, ki je v svojih delih obravnaval medosebne odnose in posameznike na robovih družbe. Maja in junija bodo v sodelovanju s festivalom Kino Otok predvajali celostno retrospektivo palestinskega režiserja in producenta Rašida Mašaravija, čigar delo je igralo ključno vlogo v reprezentaciji palestinske identitete, palestinskega boja in realnosti življenja pod izraelsko okupacijo.
Prisluhniti mladim
Z 19. septembrom se obeta nova sezona glasbeno obarvane kinotečne nanizanke Kino-uho, ki tokrat združuje moči s ciklom FriForma v organizaciji Inštituta ON Rizom. Namen tega projekta je mladim slovenskim glasbenikom ponuditi možnost, da se prvič preizkusijo v glasbeni spremljavi nemih filmov. Prvi bo štafeto prevzel Tilen Lebar, ki bo 19. septembra s saksofonom in elektroniko ozvočil legendarno gangstersko melodramo Podzemlje režiserja Josefa von Sternberga.
Jesenska filmska šola, mednarodni simpozij filmske kritike in teorije, bo tokrat pod naslovom Proti pozabi: kvir film in spomin potekala od 13. do 19. oktobra. Na predavanjih, okroglih mizah in skozi filmsko retrospektivo bodo prevladovale prezrte in marginalizirane tematike skupnosti LGBTIQ. Dogodki bodo potekali v sodelovanju z revijo Ekran, Centrom za proučevanje kulture in religije Fakultete za družbene vede ter s podporo festivala Mesto žensk.
Ob februarskem izidu življenjske zgodbe Wernerja Herzoga pri Beletrini z naslovom Vsak zase in Bog proti vsem (prevod Anja Naglič) bodo v Slovenski kinoteki pripravili retrospektivo vrhuncev njegovega filmskega ustvarjanja.
Nazaj na platna v sveži podobi
V sodelovanju s partnerji s Hrvaškega, iz Avstrije in Slovenije bodo s pomočjo evropskih sredstev restavrirali in digitizirali film Ženska s pokrajino (Žena sa krajolikom) ter pet kratkih filmov režiserja Ivice Matića. V partnerstvu s kolegi iz Bosne in Hercegovine bodo digitizirali in predstavili filme utemeljitelja Sarajevske šole dokumentarnega filma Vlatka Filipovića. Na podlagi sredstev, predvidenih z zakonom o zagotavljanju sredstev za določene nujne programe Republike Slovenije v kulturi, pa trenutno poteka proces digitizicije in restavriranja filma Splav meduze režiserja Karpa Godine. Na področju domačega filma so letos v hrambo prevzeli sicer približno 300 filmov, ki so trenutno v procesu arhiviranja in digitizacije, ki jih bodo tudi predstavili na platnu, ko bodo nared.
Ob predstavitvi nove sezone in raznovrstnega programa je direktorica Slovenske kinoteke Ženja Leiler Kos izkoristila priložnost in poudarila pomembno vlogo institucije, kot je Slovenska kinoteka. Povedala je: »Želimo si, da bi bila Slovenska kinoteka kot osrednji in edini nacionalni filmski muzej ob tridesetletnici svoje ustanovitve končno deležna posebne pozornosti in skrbi ustanovitelja, kar bi pomenilo, da bi jo bilo mogoče končno kadrovsko in finančno utrditi ter ji s tem omogočiti pogoje za njen nadaljnji razvoj. To si s svojim dosedanjim zavzetim delom maloštevilnih redno zaposlenih in stalnih zunanjih sodelavcev, predane študentske ekipe in dosedanje permanentne finančne podhranjenosti vsekakor zasluži.«