Poseben izziv je narediti zares izstopajoč kratki film, saj se jih na pomembnejše festivale prijavlja po več tisoč z vseh koncev sveta. »Mož, ki ni mogel molčati je film, ki je nastajal neobičajno dolgo – celo za film. Ekipa ga je ustvarjala več let, saj so ga želeli izvesti na točno določen način, za kar so morali zbrati veliko denarja, ki je bil za naše razmere kar velik znesek. Je pa to film, ki mu težko očitaš kakšno napako, saj je zelo dobro narejen,« pove Gregor Božič, ki je te dni na filmskem festivalu v Sarajevu, kjer kot član žirije ocenjuje kratkometražne filme. Pri kratkih filmih je ključno ujeti svojevrstno distinkcijo in zgodbo s filmskimi orodji povedati na najboljši možni način. Zdi se, da je Gregorju Božiču to ponovno uspelo z njegovim čisto svežim kratkim filmom Navadna hruška, ki je prejel nagrado fipresci na filmskem festivalu v Oberhausnu ter nominacijo za najboljši evropski kratki film. V zgodbi spremljamo znanstvenike, ki v bližnji prihodnosti analizirajo arhivske posnetke sadjarjev iz preteklosti, da bi tako razumeli njihovo vez z zemljo. Motivika sadežev pa ni zgolj naključno tihožitje v režiserjevem opusu, temveč pomemben lajtmotiv, skozi katerega filmar pripoveduje o kontekstu sodobnega sveta v krizi.

Iz košare v spomine

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo