Strojevodja, ki je upravljal vlak v času iztirjenja, je bil uradno pridržan v četrtek zvečer. "Obtožen je zločinov, povezanih z nesrečo," je poudaril vodja policije v regiji Galicija Jaime Iglesias.

Črna skrinjica iztirjenega španskega vlaka, ki je bil usoden za najmanj 80 potnikov, je zabeležila besede Garzona, ki je kontrolorje takoj po nesreči obupano spraševal, kaj naj stori.

Snemalna naprava na vlaku je posnela obupane prošnje, ki jih je naslavljal na kontrolorje, ko se je pričel zavedati vseh razsežnosti nesreče. »Iztiril sem,« je takoj po nesreči povedal centru španskih železnic. »Kaj naj naredim? Kaj moram narediti? Zamočil sem. Hočem umreti,« je še pristavil.

Prve ugotovitve raziskave, ki jih povzema El Pais, sicer kažejo, da se je ob smrtonosni vožnji sprožil železniški opozorilni sistem. "Strojevodja se je zavedal alarma in je poskušal zavirati, a se ni uspel izogniti nesreči," poroča časnik.

Na facebooku se je hvalil s hitrostjo

Kot poročajo španski mediji, se je Garzon na svojem facebook profilu hvalil o velikih hitrostih, ki jih dosega z vlakom. Marca lani je na tem družbenem omrežju zapisal, da je vlak vozil z maksimalno hitrostjo, pri tem pa objavil (in všečkal) fotografijo merilca hitrosti, ki je kazal 200 kilometrov na uro.

Pod fotografijo je nekaj komentarjev njegovih prijateljev. Eden od njih je zapisal »Tako hitro greš, zaviraaaaaj,« Garzon pa je odpisal, da bi ga oglobili, če bi šel kaj hitreje, pri tem pa dodal, da merilec hitrosti ne laže. Še en prijatelj se je pošalil, da bi Garzon izgubil vse »točke«, če bi ga ustavili policisti, na to pa je Garzon odgovoril: »Kako zabavno bi bilo voziti poleg policistov in jih nato prehiteti in sprožiti radar. Haha, malo globe za (španske železnice) Renfe, haha!«

52-letnik je pri Renfeju zaposlen 30 let, direktor te železniške družbe Julio Gomez-Pomar Rodriguez pa je v izjavi za javnost včeraj sporočil, da je na hitri progi iz Madrida v Ferrol delal več kot leto dni.

Ni vozil pod vplivom alkohola

Test alkoholiziranosti je pokazal, da Garzon, ki je bil lažje poškodovan, v času nesreče ni vozil pod vplivom alkohola. Malo pred nesrečo je Garzon po radiu sporočil, da vozi 200 kilometrov na uro, ni pa povedal zakaj. Tik pred nesrečo je zavpil, da je hitrost 190 kilometrov na uro, nato pa je osem vagonov zletelo s tirov. Preiskovalci so sicer tudi že našli črno skrinjico vlaka ter zbrali kup dokumentacije. Vse so predali sodišču.

V nesreči, o kateri poročamo tudi v današnji tiskani izdaji Dnevnika, je umrlo 80 ljudi, 94 jih ostaja v bolnišnici, 35 pa jih je v resnem stanju.

Identificirali so 67 žrtev

Oblasti so uspele identificirati 67 žrtev, za preostale bi lahko identifikacija trajala še nekaj časa. Uradnih podatkov o nacionalnosti žrtev še niso sporočili. Slovensko ministrstvo za zunanje zadeve je v četrtek sporočilo, da zaenkrat nima informacij o morebitnih slovenskih potnikih na vlaku. Med poškodovanimi pa je več državljanov ZDA in Velike Britanije, so sporočili z veleposlaništev obeh držav.

Prizorišče nesreče sta si v četrtek ogledala tako španski premier Mariano Rajoy kot tudi španski kralj Juan Carlos. Oba sta obiskala tudi ranjene v bolnišnici.