Dobra dva tedna po nesreči trajekta Sewol je uradno potrjenih 228 mrtvih, 74 ljudi pa še vedno pogrešajo.

"Potapljači se v petek popoldne in danes niso mogli potopiti zaradi hitrih tokov in visokih valov, ki jih povzroča sunkovit veter," je novinarjem povedal tiskovni predstavnik obalne straže Ko Myung-Suk. V pripravljenosti je sicer več kot sto potapljačev, ki čakajo, da se vreme umiri, nato pa bodo nadaljevali z iskanjem.

Potapljači se sicer v reševalni operaciji soočajo s precej nevarnimi pogoji dela. Ob vrveh se spustijo do potopljenega trajekta, ki leži na boku kakih 40 metrov pod gladino. Nato se morajo v kalni vodi prebijati skozi ozke prehode in prostore, po katerih plavajo številne razbitine.

Ostanke nesrečnega trajekta so sicer našli tudi 30 kilometrov stran od potopljenega plovila. Razbitine tokovi nosijo vsak dan dlje, zato se krepi tudi strah, da je na odprto morje odneslo nekatera trupla. Da se to ne bi zgodilo, so pred dnevi v bližini trajekta reševalci namestili zaščitno mrežo.

Ena najhujših katastrof v zgodovini Južne Koreje

Sewol je potonil 16. aprila, na njegovem krovu pa je bilo takrat 476 ljudi. Med njimi je bilo več kot 300 dijakov, ki so bili na šolskem izletu.

Gre za eno od najhujših katastrof v zgodovini Južne Koreje, jezo svojcev pa je še podžgal počasen odziv oblasti na nesrečo in slabo obveščanje. Kapitana in 14 članov posadke so ob tem aretirali, ker so ladjo zapustili med prvimi in niso počakali, da bi na varno najprej umaknili vse potnike.

Redni kapitan trajekta, ki sicer v času nesreče ni bil v službi, je preiskovalcem povedal, da je podjetje, ki s trajektom upravlja - družba Chonghaejin Marine - ignoriralo ponavljajoča se opozorila, da ima 20 let stara ladja po obnovi leta 2012 težave s stabilnostjo. Dva predstavnika podjetja so že aretirali in ju obtožili preobremenitve plovila.