»Zakaj pa je potem Maček povzročil nesrečo iz malomarnosti?« je izzival sodnico Andrejo Sedej Grčar. Kot kaže, je upal, da se bo tudi zanj sojenje končalo tako, kot se je za Branka Mačka, ki je na štajerski avtocesti povzročil prometno nesrečo, v kateri so umrli trije mladi ljudje. Ta je bil sprva obsojen zaradi naklepnega kaznivega dejanja, po razveljavitvi pa zaradi milejšega, malomarnostnega. »Poslušajte, to ni zadeva Maček, preberite si njihovo sodbo,« ga je zavrnila sodnica.

Na črpalko po ponjavo

Kot smo že pisali, je 8. julija lani obtoženi s fordom focusom zapeljal s stranske ulice Trbeže na Šmartinsko v Ljubljani ter zaprl pot 52-letnemu motoristu Kozjeku. Slednji je z yamaho trčil v avto in padel po tleh, Mekinda in njegova partnerka pa sta kljub temu nemudoma odpeljala naprej, na bencinskem servisu kupila ponjavo in z njo pokrila poškodovani avto. Mekinda je bil v času nesreče pod vplivom metadona, v organizmu je imel tudi benzodiazepin, diazepam in nordiazepam. Vozil je tudi brez vozniškega dovoljenja, zaradi prometnih prekrškov so mu ga odvzeli že leta 2008.

Na sodišču je trdil, da je motorist pridrvel z zelo visoko hitrostjo, v podkrepitev pa prinesel strokovno mnenje Janeza Perčiča, češ da je brzel s 96 kilometri na uro. A je na koncu obveljal izračun sodnega izvedenca dr. Janeza Kopača, da je vozil 60 kilometrov na uro. In četudi bi se držal omejitev (50 kilometrov na uro), nesreče ne bi mogel preprečiti.

Po zaporu še dve leti brez vozniškega dovoljenja

Mekindo so prvič obsodili konec lanskega leta, a je bila sodba razveljavljena. Višji sodniki so ocenili, da je sama s sabo v nasprotju, češ da v njej na enem mestu piše, da se je obtoženi zavedal kršitve prometnih predpisov, na drugem pa, da je kaznivo dejanje storil s tako imenovano zavestno malomarnostjo. Sodnica Sedej-Grčarjeva je včeraj še enkrat pojasnila, da nikakor ni šlo za prometno nesrečo iz malomarnosti, pač pa kaznivo dejanje nevarne vožnje, ki vsebuje naklep. Mekinda je zavestno kršil predpise: zavedal se je, da nima vozniške, da je na stranski cesti in nima prednosti ter da je na metadonski terapiji in v takem stanju ne sme voziti. »Šlo je za naklepno ogrožanje. Jasno pa je, da si niste želeli motoristove smrti – če bi tudi tu obstajal vaš naklep, bi šlo za uboj,« je razložila predsednica senata.

Mekinda je dobil sedem let zapora zaradi nevarne vožnje in leto zaradi pobega, po prestani kazni pa bo še dve leti brez vozniškega dovoljenja (tožilec Marko Godec je predlagal pet let). Oprostili so ga plačila stroškov kazenskega postopka, do pravnomočnosti sodbe pa ostaja v priporu, kjer se je znašel zaradi ponovitvene nevarnosti. Sicer je bil že večkrat kaznovan zaradi prikrivanja, nasilništva, kršitve nedotakljivosti stanovanja in povzročitve lažje poškodbe. V izpisku iz kazenske evidence piše, da je bil januarja obsojen tudi zaradi tatvine, a sam o tem ne ve ničesar.