Odpeljali 18 avtomobilov

S prvim vlomom so se kriminalisti spopadli spomladi 2012. V noči na 5. april je nekdo najprej poskušal vlomiti vhodna vrata hiše, a se niso vdala. Pri stranskih je šlo lažje – vlomilec je zlomil ključavnico in se pretihotapil v notranjost. V predsobi je našel ključe BMW-ja 535, vrednega 80 tisočakov, iz denarnice vzel stotaka, iz predala priročne pisarne pa 500 evrov. Potem je sedel v BMW v garaži in se z njim odpeljal. Čez nekaj dni je sledila podobna zgodba. V krilo vrat atrija je nekdo zvrtal luknje, na tak način odprl vrata in prišel v hišo. Medtem ko so stanovalci spali, je dodobra pregledal prostore, spet našel avtomobilski ključ, iz torbice pa mimogrede sunil še 500 evrov. Hišo je zapustil z avtom BMW 530, vrednim skoraj 59.000 evrov – z daljinskim upravljalnikom, ki ga je našel v njem, je na dvorišču odprl vrata in izginil v noč.

Sredi maja so na enak način v isti noči izginili trije avtomobili: mercedes viano (42.000 evrov), mercedes B 180 (25.400) in BMW 320 (12.000 evrov). Dober teden dni pozneje je izginil 68 tisočakov vreden BMW, do avgusta, ko so lopovom le stopili na prste, pa še pet prestižnih BMW-jev, audija, mercedes, porsche 911 carrera, kombi opel vitara, ford kuga in smart.

Kriminalisti so zbirali dokaze proti storilcem tudi s pomočjo prisluhov in na koncu se je v sodnem postopku znašlo enajst obtožencev. Izkazalo se je, da sta bila glavna organizatorja hudodelske združbe Nejad Majetić in Samir Sejfović, ki sta bila hkrati tudi glavna izvajalca, vlomilca, medtem ko so jima drugi pomagali, večinoma s prevozi (vlomilcev ali avtov). Pomoč te vrste je še posebno potreboval Nejad Majetić, ki ni imel vozniškega dovoljenja in ga je bilo treba pripeljati na kraj in s kraja kaznivega dejanja. Preiskovalci so prepričani, da jima je pomagalo še več ljudi, kot se jih je znašlo na sodišču. Za vedno bo očitno ostalo tudi vprašanje, kje so končali avti – za nekatere je sicer jasno, da so jih lopovi odpeljali na Madžarsko, večina pa je izginila neznano kam.

Že obsojena zaradi takšnih tatvin

Sejfović je navedbe iz obtožnice priznal že na predobravnavnem naroku, Nejad Majetić pa jih je sprva zanikal, a si je na začetku sojenja premislil. Sejfović je zaradi hudodelskega združevanja dobil deset mesecev zapora, za nadaljevano kaznivo dejanje tatvine (gre za 15 posameznih vlomnih tatvin) pa šest let in dva meseca. Enotno kazen so mu odmerili na šest let in devet mesecev. Nejad Majetić je za sodelovanje v hudodelski družbi dobil leto in dva meseca, za tatvine pa šest let in dva meseca. V zaporu pa bo dolgih devet let in pol, saj mora odslužiti še stare grehe. Leta 2010 je bil namreč pravnomočno obsojen na šest let in osem mesecev zapora, a so ga dve leti in pet mesecev pred koncem kazni iz zapora na Dobu pogojno odpustili. Zanimivo je, da je tudi v tem primeru, sicer z drugimi pajdaši, na povsem enak način kradel prestižna vozila. Med drugimi je takrat brez športnega BMW-ja ostal tudi direktor gradbenega podjetja SCT Ivan Zidar. Na sodišču je Nejad Majetić zdaj razložil, da se je po prihodu iz zapora razvezal ter spet zapadel v staro družbo in na stara pota. S prav takšnimi tatvinami se je že prej ukvarjal tudi Sejfović. Ko je prišel izza rešetk, ni dobil zaposlitve, vse, kar je naredil potem, pa je naredil zaradi golega preživetja, je razložil.

Na predobravnavnem naroku ali v začetku sojenja so bili na podlagi priznanja krivde obsojeni tudi Zinaid Majetić, Zemir Hušidić, Hase Tričić in Gregor Mihelj. Vsi so dobili pogojno kazen, razen zadnjega, ki jo je zaradi kaznivega dejanja prikrivanja odnesel z denarno kaznijo. Za soobtoženega Ljubišo Pavlovića, ki do zdaj za pravosodne organe ni bil dosegljiv, je za sredo razpisan predobravnavni narok, kjer ga bodo vprašali, ali se bo izrekel za nedolžnega ali ne. Bekir Kamili, Damir Majetić, Đojo Kunešević in Marko Dragišić pa so kazniva dejanja že zanikali, a sojenje zanje še ni končano. Sodišču se ne mudi preveč, saj nihče od njih ni v priporu, tako da ne gre več za primer, ki bi ga obravnavali prednostno.