Zaradi hitrejše odzivnosti vseh služb, še posebej pa reševalcev, bi s tem sistemom pri nas lahko zmanjšali število žrtev v prometu za okoli šest odstotkov, v Evropi pa bo ob delovanju celotnega sistema mogoče rešiti okoli 2500 človeških življenj. V prihodnosti bo po samodejnem klicu ob nesreči mogoče navezati iz centrov 112 tudi govorni stik z udeleženci v vozilih. Zaradi dosedanjega vloženega znanja v projekt bi naša podjetja dobila poslovne priložnosti pri izdelovanju in vgradnji naprav za ta sistem v stara vozila, medtem ko bo od leta 2017 naprava za vsa vozila v EU obvezna. Po podatkih AMZS ima za zdaj v Evropi le 0,7 odstotka vozil vgrajeno tovrstno napravo, ki je za zdaj vezana večinoma na centre določenih avtomobilskih podjetij oziroma znamk in od tam posredovana centrom 112. šu
Slovenija je lahko tudi pred Evropo
Zgodi se prometna nesreča, očividcev ni in v vozilu ostanejo poškodovani ljudje. V takem primeru sistem e-Call omogoča samodejni klic na številko 112 prek omrežja najbližjega mobilnega operaterja. Tak sistem je EU želela vzpostaviti do prihodnjega leta, a se zdaj odmika v leto 2017. »V Sloveniji smo edini, ki smo sistem pripravili do tiste faze, ko že deluje poskusno v praksi. Če imate vozilo, ki ima vgrajeno posebno napravo, je samodejni klic pri nas zdaj možen in glede tega smo prvi in edini v Evropi,« je povedal Boštjan Tavčar iz Uprave RS za zaščito in reševanje. Dražja oziroma modernejša vozila imajo tako napravo že vgrajeno, v starejša vozila pa jo bo mogoče vgraditi naknadno.