Hrovat nam je razložil, da je vodostaj v tem trenutku normalen in da so vodiči včeraj ravnali popolnoma korektno. »Odločili so se, da bodo namesto iz Golobarja startali iz Vodenc, kar je še lažja proga. To so izkušeni raftarji in naredili so vse, kot je treba. Ko so prišli malo nižje po reki, minuto, dve po startu, pa jih je nabilo na skalo in obrnilo čoln,« je pojasnil. Dodal je, da ne ve, kateri v vrsti je bil čoln, ki se je prevrnil. Je pa zagotovil, da so si vsi čolni ves čas na očeh, saj se na ta način varujejo. »Pri takšnih brzicah vedno tudi počakajo zadnji čoln, da se prepričajo, da je vse v redu. Vse to so naredili,« je zatrdil.

Vodič ob nesreči vedno pogleda, kje so čelade

Ko se raft obrne, vodič vedno takoj pogleda, kje so čelade. »V tem primeru so v vodi poleg vodiča plavali štirje ljudje. Ko je vodič prišel za ovinek, kjer je lahko splaval iz vode, pa so za njim prišli le še trije. Na reki enostavno ne moreš ustaviti in imeti ves čas pregleda nad vsem. Vodič ni mogel storiti nič več,« je prepričan Hrovat.

Z njim smo se pogovarjali v času, ko je reševalna akcija še potekala, je pa Hrovat pravilno domneval, da se je nesrečni raftar zapletel v drevje v reki. »Treba je vedeti, da je reka zdaj polna drevja še zaradi septembrskih poplav. Domnevamo, da se je zataknil za kakšno vejo. Veja je lahko deset centimetrov pod vodo, pa je ne vidiš, ker je Soča tako motna,« nam je povedal. Malo po pogovoru je že prišla novica, da so Izraelca našli pod vodo med vejami, kakšnih sto metrov od kraja nesreče.

Varnostni protokol soških raftarskih podjetij je natančen. »Vodiči pred startom vedno preverijo opremo. Rešilni jopič mora biti ustrezno zapet, prav tako čelada. Vse to je treba preveriti in pokazati udeležencem,« je razložil Hrovat, ki je tudi zagotovil, da so stvari, kar se tiče domačih podjetij, profesionalno urejene.

V primeru nesreče je treba lebdeti na hrbtu z nogami naprej

In kako reagirati v primeru, če se čoln obrne? »Vse to razloži vodnik pred začetkom raftanja. Če pristaneš v vodi, se moraš obrniti na hrbet z nogami naprej in lebdeti v vodi. Noge morajo biti spredaj, da amortizirajo morebitne udarce oziroma da čutiš, kaj se pred teboj dogaja. Nato počakaš, da te potegnejo ven oziroma poskusiš splavati v nasprotni tok, če si seveda dovolj priseben. Ko ljudje padejo v vodo, nastane panika. Ustrašijo se, tu je adrenalin … Poslušati je treba nasvete vodnika, ki je vedno zraven,« je pojasnil Hrovat. Dodal je, da možnost nesreče vedno obstaja. »V zadnjih dvajsetih letih smo bili vse bolj pozorni, kdaj se bo kaj zgodilo. Verjetnost nesreče se z vsakim letom delovanja povečuje. To je pač statistika,« je dodal.

Vprašanje je tudi, kako bo vodnik reagiral v krizi. »To je stvar odločitve, trenutka. Izkušnje tu ogromno pomenijo,« opozarja Hrovat. Vsi vodniki morajo imeti urejene dokumente. »Toda če imajo vse to urejeno, še ne pomeni, da so profesionalci. Pravi vodnik pač postaneš z leti in izkušnjami.« Naš sogovornik je še opozoril, da je za vodnika pomembna dodana vrednost, da ima opravljen tudi tečaj reševalca.

To je sicer že druga raftarska nesreča v slabem tednu dni. Pred dnevi je v Soči izginil vodnik rafta, ki so ga pozneje našli mrtvega. Preberite: Reka vzela vodnika rafta