Agencija je omenjeno operativno-tehnično zahtevo objavila septembra lani. Na podlagi tega je bilo mogoče začeti z izdajanjem dovoljenj za komercialne lete balonarjem. Tako balonarje kot zmajarje in padalce je agencija prizemljila po hudi balonarski nesreči, ki se je 23. avgusta lani zgodila na ljubljanskem Barju. Izkazalo se je namreč, da za komercialne polete prav nihče od izvajalcev nima dovoljenj, ki jih predvideva zakonodaja.

Kasneje je agencija objavila tudi operativno-tehnični zahtevi za opravljanje zračnega prevoza potnikov s tandem padalom ter za opravljanje zračnega prevoza potnikov z jadralnimi padali in jadralnimi zmaji.

Balonarski center, ki je organiziral polet z balonom, ki je bil udeležen v nesreči, ni bil deležen nobene sankcije

"Do sedaj so štirje vlagatelji vloge ustrezno dopolnili, z njihovimi odgovornimi osebami na agenciji potekajo intervjuji, poleg tega pa je potrebno ugotoviti ustreznost predložene dokumentacije zlasti operativnih priročnikov," so pojasnili na agenciji. Dodali so, da sta dva vlagatelja zaprosila za podaljšanje, obema pa so ugodili. "Sedem vlog je bilo zavrženih, ker niso bile pravočasno dopolnjene, prošnje za podaljšanje pa tudi nismo prejeli," so razložili.

Tudi Balonarski center, ki je organiziral polet z balonom, ki je bil udeležen v nesreči, v kateri je umrlo šest ljudi, je po informacijah agencije podal vlogo za pridobitev spričevala, vendar je bila vloga centra zavržena, ker ni bila pravočasno dopolnjena. Centru agencija po nesreči ni izrekla nobene sankcije, ker preiskava vzrokov letalske nesreče še ni zaključena, so pojasnili. Enako so za STA potrdili tudi na Policijski upravi Ljubljana.

Po objavi operativno-tehnične zahteve je agencija opravila tudi več nadzorov pri balonarjih, vendar pri nikomer niso ugotovili nepravilnosti.

Z 8. marcem letos bodo v Sloveniji sicer začeli uporabljati tudi evropsko uredbo o tehničnih zahtevah in upravnih postopkih za letalsko osebje v civilnem letalstvu s spremembami v delu, ki se nanaša na licenciranje balonarjev in njihovo usposabljanje, so povedali v agenciji. S spremembami bodo med drugim zahtevali več izkušenj z letenjem z balonom za pridobitev dovoljenja.

Glede na informacije agencije bo s spremembami glede na dosedanjo ureditev potrebno izpolnjevati tudi več pogojev za razširitev privilegijev za letenje z drugim tipom balona

Trenutno je za to potrebna najmanj ena ura samostojnega letenja na zadevnem tipu prostoletečega balona, po novem pa bodo za razširitev privilegijev na drug razred balona zahtevali več usposabljanja ter praktični preizkus.

Konec oktobra leta 2014 bo Slovenija začela uporabljati tudi uredbo Evropske unije o tehničnih zahtevah in upravnih postopkih za letalske operacije, vendar pa ta uredba v ničemer ne ureja balonarstva, so povedali na Javni agenciji za civilno letalstvo. Pojasnili so, da bo to področje predvidoma urejeno s spremembo te uredbe. Ta je trenutno na evropskem nivoju še v fazi osnutka, so dodali. Kdaj bi te spremembe lahko začele veljati v Sloveniji, trenutno še ni mogoče napovedati.

Na splošno je področje prevoza z baloni v Sloveniji sicer urejal le 77. člen zakona o letalstvu, da bi olajšali njegovo uporabo, pa je agencija izdala omenjeno operativno-tehnično zahtevo za opravljanje zračnega prevoza z baloni. "Agencija je ob pripravi navedenega predpisa povzela osnutek predpisa, ki se pripravlja na ravni Evropske unije in bo predvidoma v letu 2013 tudi sprejet," so pojasnili.