Malezijske oblasti so preverile 154 kitajskih potnikov in pri nobenem niso odkrile povezave s terorističnimi skupinami, je medijem potrdil kitajski veleposlanik v Maleziji. S tem naj bi preiskovalci prečrtali eno izmed teorij, da so letalo ugrabili ujgurski separatisti. Slednji so bili obtoženi za napad na pekinškem Trgu nebeškega miru lani in za eksploziji na železniški postaji Kunming v začetku tega meseca.

Z Boeingom 777, ki trenutno velja za eno najbolj varnih letal na svetu, ni bilo glasu že več kot teden dni. Kontrolorju leta se je pilot zadnjič oglasil eno uro po vzletu iz Kuala Lumpurja, nato pa je nekdo na letalu izklopil transponder. Sateliti so zaznali zadnji ping letala po sedmih urah od vzleta, zato je iskalna akcija zdaj razširjena od centralne Azije do Indijskega oceana, v njej pa sodeluje 26 držav.

Malezijski obrambni minister Hišamudin Husein je na novinarski konferenci dejal, da preverjajo tri teorije, zakaj je letalo izginilo. »Dejstvo, da ni bilo klica na pomoč, zahteve po odkupnini ali teroristične organizacije, ki bi prevzela odgovornost, še vedno obstaja upanje,« je sporočil sorodnikom pogrešanih potnikov.

Kitajska izginulo malezijsko letalo išče tudi na kopnem

Iskanje pogrešanega letala družbe Malaysia Airlines se osredotoča na dva velika koridorja severno in južno od njegove zadnje znane lokacije. Severni se razteza od meje s Kazahstanom in Turkmenistanom do severne Tajske, nad južno in srednjo Azijo, južni pa od Indonezije globoko v Indijski ocean.

Kitajska sicer svoje iskanje osredotoča na severni koridor morebitne poti letala. Kot je dodal Huang, je Peking svoje iskanje razširil tudi na območje kitajskega kopnega.

Medtem je avstralska agencija za pomorsko varnost (Amsa) prevzela vodilno vlogo v iskanju v južnem Indijskem oceanu. Kot je poudaril generalni sekretar agencije John Young, bo iskanje izredno zahtevno. »Že sama velikost območja iskanja predstavlja ogromen izziv - območje meri več kot 600.000 kvadratnih kilometrov,« je izpostavil.

ZDA so pozno v ponedeljek sporočile, da so z iskalne naloge odpoklicale vojaško ladjo USS Kidd, saj so zaradi velikega območja iskanja za to nalogo bolj primerna nadzorna letala. Kot so dodali, je bila odločitev sprejeta v posvetovanju z malezijsko vlado.

Medtem pa je podjetje Digitalglobe sporočilo, da se je iskanju pogrešanega letala s pomočjo objavljenih satelitskih posnetkov pridružilo tri milijone ljudi. Območje iskanja s pomočjo posnetkov sedaj obsega okoli 24.000 kvadratnih kilometrov, podjetje pa vsak dan dodaja nove posnetke.

V iskanje se je, kot so sporočili, vključilo tri milijone ljudi, ki so opravili 257 milijonov ogledov posnetkov in označili 2,9 milijona točk, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Digitalglobe je iskanje s pomočjo platforme Tomnod sprožil 11. marca. Ljudi je takrat pozval, naj pregledajo posnetke njegovih petih satelitov in tako pomagajo pri iskanju. Odziv je bil tako velik, da je prejšnji teden sistem za nekaj časa zablokiral.

Podjetje sicer s posebnim algoritmom Crowdrank izlušči najbolj obetavne sledi. Še posebej se osredotoča na območja, ki jih je označilo več ljudi. Kot so sporočili, bo podjetje skušalo najti okoli deset najbolj "sumljivih" območij, informacijo pa bo delilo tako s strankami kot tudi z oblastmi. Kot so poudarili, imajo tudi neposreden stik z ameriško vlado.

Čeprav o podobnih skupinskih iskanjih informacije niso zabeležene na enem mestu, pa je iskanje izginulega malezijskega letala zagotovo eno največjih skupinskih prizadevanj v zgodovini, še navaja AFP.