Avstralska ladja Ocean Shield je v torek dvakrat zaznala signal, ki se ujema s tistim, ki so ga ob dveh priložnostih ujeli že minuli konec tedna in je glede na analize skladen s signalom črnih skrinjic. Prvi signal je trajal pet. drugi pa sedem minut.

»Iščemo na pravem območju«

Vodja iskalne akcije Angus Houston je optimističen, a opozarja, da je območje iskanja v odročnem delu Indijskega oceana ogromno. »Prepričan sem, da iščemo na pravem območju, a moramo letalo ali del njega vendarle najti, preden lahko potrdimo, da je to njegovo zadnje počivališče,« je sporočil novinarjem. »Prepričan sem, da bomo v bližnji prihodnosti našli letalo ali njegove dele,« je dodal.

V današnji iskalni akciji naj bi sodelovalo 11 vojaških in štiri civilna letala, letalo pa naj bi iskalo še 14 ladij, poroča Reuters. Osredotočili so se na področje, ki meri okoli 75.000 kvadratnih kilometrov, leži pa 2200 kilometrov severozahodno od avstralskega Pertha, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Kljub optimizmu avstralske ekipe preiskovalcev pa predstavnik ameriške mornarice ni popolnoma prepričan, da signali prihajajo z iste točke. Mark Matthews meni, da gre za različne signale, saj prihajajo s širšega območja. »Signali prihajajo iz različnih smeri, zaradi česar sem malo manj optimističen kot bi bil, če bi prihajali z istega in manjšega območja, na katerega bi nato lahko osredotočili iskanje,« je pojasnil.

Iskalno območje v Indijskem oceanu in lokacije signalov v preteklih dneh. (Foto: Reuters)

»Vsak dan bolj tekmujemo s časom in zdi se, da bomo bitko izgubili,« je Houston poudaril v povezavi z baterijami črnih skrinjic, ki so že porabile svojo »življenjsko dobo«. Vendarle so mnogi prepričani, da lahko delujejo še več kot dva tedna, pa čeprav naj bi po 30 dneh ravno zaradi baterij črni skrinjici nehali oddajati signal. »Signali, če jih še oddajata, so šibkejši kot prej,« je povedal.

Letalo z 239 ljudmi na krovu je po vsej verjetnosti 8. marca iz še neznanih razlogov strmoglavilo v Indijski ocean.