Opazili 300 predmetov

Predmeti, ki naj bi bili veliki vse od dveh pa do 15 metrov, naj bi bili razkropljeni na območju okoli 2700 kilometrov jugozahodno od Pertha, je sporočila Agencija za geoinformatiko in vesoljsko tehnologijo. »A ne moremo – in si ne drznemo! - potrditi, ali so predmeti razbitine pogrešanega letala,« je za AFP dejal izvršni direktor agencije Anond Snidvongs.

Satelit je fotografije sicer posnel že v ponedeljek, a so za analizo potrebovali nekaj dni. Predmete so opazili le kakšnih 200 metrov stran od kraja, kjer je francoski satelit opazil predmete, morebiti povezane s pogrešanim letalom.

Na terenu 11 letal in pet ladij

»Današnjo iskalno operacijo smo ustavili zaradi slabega vremena. Vsa letala se vračajo v Perth in ladje zapuščajo območje iskanja,« je sporočil Avstralski urad za varnost v pomorstvu (Amsa), ki usklajuje iskalno akcijo, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Na območju približno 2500 kilometrov jugozahodno od Pertha v iskanju sodeluje šest vojaških letal iz Avstralije, Kitajske, Japonske in ZDA ter še pet civilnih letal. Preiskujejo dve območji v Indijskem oceanu, ki skupaj merita 78.000 kvadratnih kilometrov. V iskanju sodeluje tudi pet ladij.

Nevihte in močni tokovi

Mednarodna prizadevanja, da bi našli razbitine boeinga 777 letalske družbe Malaysia Airlines, ki je z 239 ljudmi na krovu izginilo 8. marca, so dobila nov zagon v sredo, ko so satelitski posnetki razkrili več kot 100 plavajočih predmetov, ki bi lahko pripadali letalu. Amsa zaenkrat ni sporočila, če so pred prekinitvijo iskanja letala in ladje na morju karkoli našli.

Avstralski vremenoslovci so že zgodaj po lokalnem času posvarili pred nevihtami in močnim vetrom na območju iskanja. Visoki valovi in močan veter so sicer na odmaknjenem delu Indijskega oceana stalnica. Operacijo so ustavili že v torek.

Sorodniki bodo tožili

Ravno zaradi pomanjkanja dokazov, torej najdbe razbitin pogrešanega letala, mnogo sorodnikov 153 kitajskih potnikov ne sprejme teorije razvoja dogodkov malezijske vlade, da je letalo »brez dvoma« strmoglavilo ter da nihče od potnikov ni preživel. Oblast celo obtožujejo prikrivanja informacij. Govori se celo o tožbi. Ribbeck Law, odvetniška pisarna s sedežem v ZDA, je za CNN že potrdila, da bo v tožbi proti letalski družbi Malaysia Airlines in Boeingu Co najverjetneje zastopala polovico družin pogrešanih potnikov. Kitajska tiskovna agencija Xinhua pa poroča, da so kitajske zavarovalnice že začele izplačevati odškodnine.

»Trupla so dokaz. Dokler pa jih nimamo, bomo še vedno upali.«

Sorodniki potnikov od Malezije še vedno zahtevajo resnico. V torek so pred malezijskim veleposlaništvom v Pekingu protestirali, malezijsko oblast pa obtožili laganja javnosti. »Če nekaj najdete, lahko to sprejmemo. Če ne najdete ničesar in zaključke ustvarite zgolj na osnovi podatkov in analize, tega ne moremo sprejeti,« so besni. »Trupla so dokaz. Dokler pa jih nimamo, bomo še vedno upali. Podaja takšnih informacij malezijske vlade je bila neodgovorna in brezsrčna,« se je na spletnem družbenem omrežju facebook razhudila žena enega od ameriških potnikov.

»Nisem prepričan, da oni zagotovo vedo, kje se nahaja letalo,« je za CNN poudaril odvetnik Arthur Rosenberg, ki se ukvarja s primeri, povezanimi z letalstvom.

»Moj oče ni sodeloval pri izginotju letala«

Malezijski časnik New Straits Times je opravil intervju s sinom pilota izginulega letala, kapitanom Zahariejem Ahmadom Shahom. 26-letnik je očeta branil, zavrnil pa kakršnokoli možnost njegove vključenosti v izginotje letala. »Na spletu sem prebral vse, kar je bilo povezano s tem, a sem ignoriral vse špekulacijo. Očeta poznam,« je Ahmad Seth Zaharie poudaril v intervjuju. »Morda si zaradi vseh njegovih potovanj nisva bila najbolj blizu, a ga vendarle razumem,« je zanikal možnost, da bi njegov oče letalo ugrabil.

Malaysia Airlines je danes v časniku New Straits Times zakupil celo stran, na njej pa objavil zapis: »Izrekamo iskreno sožalje vsem sorodnikom, prijateljem in sodelavcem 239 potnikov. Besede ne morejo izraziti velike žalosti in bolečine.«