Malezijski premier je na novinarski konferenci povedal, da je letalo, ki je bilo iz Kuala Lumpurja namenjeno v Peking, spremenilo smer letenja in se je usmerilo proti zahodu, poročajo tuje tiskovne agencije.

Zadnjo satelitsko komunikacijo z njim so zabeležili več kot šest ur in pol po tistem, ko je boeing prejšnjo soboto izginil z radarskih zaslonov.

Nekdo je deloval z določenim namenom

Gibanje letala v vmesnem času, ko je spremenilo smer ter se je usmerilo proti Indijskemu oceanu, nakazuje, da je nekdo na letalu »deloval z določenim namenom«, je še povedal Najib, ki sicer ni mogel potrditi, da je bilo letalo ugrabljeno.

»Kljub medijskim poročilom, da je bilo letalo ugrabljeno, moram biti jasen: še vedno preiskujemo vse možnosti, zakaj je letalo skrenilo z začrtane poti,« je dejal premier.

Pojasnil je, da njegove današnje izjave temeljijo na novih informacijah, pridobljenih s pomočjo satelitov, ter podatkih z vojaških radarjev.

Transporterja so namenoma izključili

Omenjeni podatki »s precejšnjo gotovostjo« kažejo, da sta bila oba avtomatska komunikacijska sistema na letalu - sistem Acars in njegov transponder - eden za drugim izključena, preden je letalo doseglo točko nad Južnokitajskim morjem, kjer je izgubilo stik s civilnim radarjem.

Acars je sistem za prenos informacij med letalom in kontrolami na tleh, medtem ko transponder avtomatično posreduje podatke o hitrosti in položaju letala. Teroristi so, na primer, 11. septembra 2001 izključili transponderje na treh od štirih ugrabljenih letal.

Boeing je nato obrnil in začel leteti proti zahodu preko Malajskega polotoka, nakar se je usmeril proti severozahodu.

Razširili območje iskanja

Iskalna akcija se bo zdaj usmerila na Indijski ocean, v Južnokitajskem morju pa jo bodo prekinili, je še povedal malezijski premier.

Osredotočili se bodo na dva možna koridorja, in sicer od meje s Kazahstanom in Turkmenistanom preko severne Tajske ter južno od Indonezije v južnem Indijskem oceanu.

Iskanje v oceanu pa bo težko, saj gre za ogromno površino, povprečna globina morja pa je skoraj 4000 metrov. Poleg tega bi morski tokovi morebitne ostanke letala v tednu dni raznesli daleč naokoli.

Ameriški časnik New York Times je sicer, sklicujoč se na vire blizu preiskovalcem, že pred novinarsko konferenco malezijskega premiera poročal, da je letalo večkrat spremenilo smer in višino.

Dvignilo naj bi se na 13.700 metrov, kar je precej nad dovoljeno višino za to vrsto letala, nato pa se je spustilo pod višino, na kateri normalno letijo potniška letala. Kasneje naj bi se znova dvignilo ter se usmerilo proti Indijskemu oceanu.

Je bilo letalo ugrabljeno?

Ob najnovejših razkritjih se pojavljajo številne špekulacije, od tega, da je bilo letalo ugrabljeno, da je nenadoma prišlo do padca tlaka v kabini pa do samomora pilota ali napada katerega od članov posadke.

Malezijske oblasti so zato danes preiskale tudi stanovanji pilota in kopilota letala, 53-letnega Zaharia Ahmada Shaha ter 27-letnega Fraiqa Abdula Hamida.

Na letalu je bilo sicer največ - 153 - potnikov iz Kitajske, poleg tega pa še državljani Malezije, ZDA, Kanade, Indonezije, Avstralije, Indije, Francije, Nove Zelandije, Ukrajine, Rusije, Tajvana in Nizozemske.