Pogum, ki sta ga premogla omenjena kapitana, pa je izginil v zadnjih dveh nesrečah na morju, ki smo jim bili priča v zadnjih letih. Kapitan Lee Joon Seok je potapljajoči trajekt zapustil med prvimi, čeprav so mnogi potniki še vedno čakali na njegova navodila. Zdaj je obtožen umora. Tudi kapitan Coste Concordie je ladjo zapustil takoj po nesreči, ki jo je povzročil sam. Za seboj je pustil vse potnike, v nesreči pa jih je življenje izgubilo 32.

Francesco Schettino se je na sodišču zagovarjal, da ni skočil v reševalni čoln, čeprav je bilo na ladji še več sto potnikov. Padel naj bi vanj, je pojasnil. Obtožen je uboja, namerne povzročitve okoljske nesreče in zapustitve ladje, ko so bili potniki še na njej. Krivdo zanika.

Strokovnjaki pravijo, da bi kapitan moral ostati na ladji, dokler niso na varnem vsi potniki. »Kapitanova prva zadolžitev je varnost njegovega osebja in potnikov,« je za CNN pojasnil kapitan James Staples. »Lee bi moral na krovu ostati dokler ne bi bili vsi potniki na varnem,« je dodal. Dejstvo, da je prvi zapustil ladjo, je nekaj najhujšega kar je lahko naredil, so si enotni strokovnjaki. V Italiji in Južni Koreji je takšno dejanje označeno kot kriminalno dejanje.