Tanker Prestige je prevažal 77.000 ton surove nafte, ki je 13. novembra 2002 po nevihti začela uhajati. Prestige so nato odvlekli približno 250 kilometrov od obale, kjer se je 19. novembra 2002 prelomil na dva dela in potonil, nafta pa je nato iz njega še naprej iztekala.

Zaradi izlitja nafte, ki je povzročila ogromno okoljsko škodo na španski, pa tudi portugalski in francoski obali, so na zatožni klopi poleg grškega kapitana Apostolosa Mangourasa, za katerega tožilstvo zahteva 12 let zapora, še trije ljudje.

To so grški strojni inženir Nikolaos Argiropoulos, prvi častnik, Filipinec Irineo Maloto, ki je na begu in mu sodijo v odsotnosti, ter takratni direktor španske trgovske mornarice Jose Luis Lopez-Sors, ki naj bi ukazal, da morajo tanker odvleči na odprto morje, ko je iz njega že iztekala nafta.

Kapitan je danes na sodišču še povedal, da je sicer opazil, da je bilo na nekaterih rezervoarjih Prestigea videti znake korozije, da pa ni bil ustrezno kvalificiran, da bi pravilno ocenil, kaj to pomeni.

Pogrešali odgovornost političnih obrazov

Kot je še zatrdil 77-letni kapitan, ga niso obvestili o tehničnih težavah tega tankerja, ki je plul pod zastavo Bahamov, navaja nemška tiskovna agencija dpa.

Sicer pa je Mangouras še poudaril, da je imel vsa potrebna spričevala za opravljanje kapitanske službe, kot tudi vsi člani posadke, navaja francoska tiskovna agencija AFP.

Organizacije za zaščito okolja so kritizirale odsotnost političnih obrazov na zatožni klopi. Kot so spomnile, je bila takratna španska vlada tista, ki je odredila, da se tanker odpelje proti odprtemu morju, čeprav so strokovnjaki priporočili, da bi ga bilo treba odvleči v pristanišče, kjer bi lažje zajezili iztekanje nafte.

Na čelu španske vlade je bil takrat Jose Maria Aznar, sedanji premier Mariano Rajoy pa je bil njen podpredsednik.

Člani skupine Greenpeace so danes na fasado poslopja v La Coruni, kjer poteka proces, razvili velik rumen transparent z vprašanjem, "kje so odgovorni", in fotografijami več političnih voditeljev.

Zaradi okoljske katastrofe, ki jo je povzročila nesreča Prestigea, več kot 2000 ljudi zahteva tudi odškodnino, in sicer skupaj v višini več kot štiri milijarde evrov.