V iskalni akciji sodeluje 12 letal in štiri ladje

Kot so danes sporočile avstralske oblasti, pristojne za varnost na morju, v današnji iskalni akciji sodeluje 12 letal, ki preiskujejo 80.000 kvadratnih kilometrov veliko območje, razdeljeno na tri dele. Na območju so tudi štiri kitajske ladje, ki iščejo ostanke izginulega letala, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Avstralski premier Tony Abbott je danes poudaril, da se bo iskanje nadaljevalo, dokler bo še upanje, da kaj najdejo. »Iskanje ne bo neomejeno, vendar ga tudi ne bomo tako zlahka opustili«. Ob tem je priznal, da je območje v južnem Indijskem oceanu okoli 2500 kilometrov jugozahodno od avstralskega Pertha »sredi ničesar, a še vedno najbližje Avstraliji«, poroča AFP.

Na slikah 122 novih predmetov

Malezijski minister za promet Hishammudin Hussein pa je sporočil, da so dobili nove satelitske posnetke južnega Indijskega oceana, ki jih je v nedeljo posnel francoski satelit. Na njem je 122 objektov, velikih od enega do 23 metrov, ki se nahajajo na 400 kvadratnih kilometrov velikem območju okoli 2500 kilometrov od avstralskega Pertha. Nekateri so svetli, kar nakazuje, da gre za trdne snovi, minister pa je danes na novinarski konferenci poudaril, da ni moč reči, ali gre za razbitine izginulega boeinga 777. Vsekakor gre po njegovem za novo sled v iskalni akciji.

Minister Hussein je še povedal, da so malezijske oblasti oblikovale delovno skupino, ki bo pregledovala satelitske posnetke in skušala ugotoviti, kje so razbitine strmoglavljenega letala. Sestavljali jo bodo predstavniki družb Inmarsat, Rolls Royce, Boeing ter preiskovalci letalskih nesreč iz Velike Britanije, Kitajske, Avstralije in ZDA.

Strokovnjaki so pred tem danes sporočili, da iskanje črne skrinjice malezijskega letala ovira več dejavnikov, od podvodnih vulkanov do nemirnega morja. Opozorili so, da ni zagotovil za uspeh iskalne akcije, v kateri vojaki iz šestih držav iščejo razbitine letala.

Področje iskanja velja za najbolj vetrovno in z najvišjimi valovi

Oceanograf Erik van Sebille z univerze v Novem južnem Walesu je povedal, da je letalo strmoglavilo na območju, ki velja za del oceana z največ vetra in najvišjimi valovi, ki lahko pozimi ob nevihti dosežejo do 15 metrov. Ameriško podjetje za strateško svetovanje je razmere, v katerih iščejo ostanke letala, primerjalo z iskanjem "plavajoče igle v kaotični kopici sena, ki spreminja barve, ovira zaznavanje ter povzroča morsko bolezen".

Če bo strokovnjakom kljub težav z vidljivostjo, valom in drugim oviram uspelo najti razbitine pogrešanega letala, bodo prizadevanja za dvig črnih skrinjic na površje najverjetneje močno ovirali podvodni vulkani, opozarja geolog Robin Beaman.

Črni skrinjici bi pomagali odkriti, zakaj je boeing 777 malezijske družbe Malaysia Airlines, ki je bil na poti iz Kuala Lumpurja v Peking, nepojasnjeno skrenil z začrtane poti in letel več tisoč milj v napačno smer. Vendar strokovnjaki nimajo več veliko časa, saj črne skrinjice signal, po katerem jih lahko izsledijo, oddajajo le 30 dni po letalski nesreči.