Hitrost vozil so policisti in redarji merili s stacionarnimi in laserskimi merilniki hitrosti ter s sistemom Provida 2000. Poleg ugotovljenih prekoračitev hitrosti so v štirih urah poostrenega nadzora odkrili tudi, da šest voznikov med vožnjo ni uporabljajo varnostnega pasu in da en ni ustavil pri rdeči luči na semaforju.

Področje hitrosti je eden ključnih elementov pri zagotavljanju boljše prometne varnosti in tudi z današnjo akcijo so policisti in redarji poskušali prispevati k večji varnosti vseh udeležencev v cestnem prometu, je sporočil predstavnik za odnose z javnostmi na Policijski upravi Kranj Bojan Kos in dodal, da v času poostrenega nadzora policisti na relaciji kontrole niso bili obveščeni o nobeni prometni nesreči.

Glavni dejavnik za nesreče

Neprilagojena hitrost je sicer na slovenskih cestah med glavnimi dejavniki prometnih nesreč, še zlasti tistih z najhujšimi posledicami. Za celotno EU velja, da je najmanj tretjina vseh najhujših prometnih nesreč povezana z dejavnikom hitrosti. Na Gorenjskem je bila neprilagojena hitrost letos že vzrok za 121 prometnih nesreč, v katerih se je 74 oseb telesno poškodovalo, deset med njimi huje, trije pa so zaradi hudih poškodb umrli.

Zaskrbljujoč je podatek, da so gorenjski policisti samo v letošnjem letu obravnavali že več kot 3000 prekoračitev hitrosti. Preko 600 prekoračitev hitrosti vožnje pa je na lokalnih in državnih cestah v naseljih obravnaval tudi medobčinski inšpektorat na občini Jesenice.

Bolj spodbuden je trend zniževanja prekoračitev hitrosti vožnje v naseljih občin Gorje, Žirovnica, Jesenice in Kranjska Gora, ki ga ugotavlja medobčinski inšpektorat. Če je v letu 2009 hitrost vožnje prekoračil vsak šesti, je letos hitrost vožnje prekoračil le še vsak petdeseti izmerjeni voznik.

Če bi povprečno hitrost v naseljih zmanjšali za samo en kilometer na uro, bi se število prometnih nesreč zmanjšalo za približno štiri odstotke. Na to, da je počasneje zares varneje, pa kaže tudi podatek, da je verjetnost smrti pešca ob trku pri hitrosti 50 kilometrov na uro kar 85-odstotna, pri hitrosti 30 kilometrov na uro pa se verjetnost, da bo pešec zaradi trka umrl, zmanjša na manj kot deset odstotkov.