Tožilstvo, ki ga zastopa okrožni državni tožilec Srečko Hočevar, mu očita povzročitev prometne nesreče iz malomarnosti, v kateri je 19. aprila 2005 okoli 15. ure na hitri cesti Novo mesto-Trebnje umrlo osem ljudi. Nasprotno obtoženčev zagovornik Emil Zakonjšek trdi, da trdnih materialnih dokazov za obtožnico ni, saj "temelji na napačnih policijskih meritvah. Čaka nas dolgotrajni dokazni postopek, v katerem bo potrebnih še mnogo pojasnil, preden se bo ugotovilo pravega krivca".

Prek neprekinjene črte na levo

V obtožnici je zapisano, da naj bi Čurman, ki je s kombijem vozil proti Trebnjemu, na odseku pri poljanskem klancu zapeljal prek neprekinjene sredinske črte na levi vozni pas in trčil v prednji levi del tovornega vozila s priklopnikom, ki ga je proti Novemu mestu peljal hrvaški državljan Dubravko Tresk. Tovorno vozilo s priklopnikom, na katerem je bilo naloženih osem osebnih vozil, je začelo bočno drseti, vanj sta se nato ujeli še osebni vozili, ki sta peljali proti Trebnjemu. V golfu so se iz službe v novomeškem Labodu vračale Majda Gregorčič z okolice Mirne, Silva Zupančič z okolice Velike Loke, Brigita Strojinc iz Trebnjega in Anica Bunderšek z Mirne, v citroenu xsari pa so se proti Ljubljani peljali Slavko in Smilja Gabrič iz Kranjske Gore ter njun sin Mirko in štiriletna vnukinja Sara. Strahovit požar, ki je zajel tovornjak in obe osebni vozili, je vzel življenja vseh osmih ljudi.

Po prvem dnevu glavne obravnave še vedno ni jasno, kako je prišlo do trčenja. Izpovedi obeh voznikov se namreč precej razlikujeta. Tresk trdi, da je kombi peljal naravnost proti njemu na njegovo stran, sam pa je začel zavirati in se umikati v desno, kar sta potrdili tudi priči, ki sta vozili za tovornjakom. Čurman je dejal, da se je izza ovinka naenkrat pred njim pojavil priklopnik in vozili sta se oplazili. Obramba se prav tako ne strinja s Treskovo trditvijo, da je kombi trčil v prednje levo kolo vlečnega vozila. "Bolj verjetno je, da je voznik tovornjaka vsaj delno zapeljal levo. Poleg tega niti ni natančno ugotovljeno, kje je prišlo do trčenja," pravi Emil Zakonjšek.

Priči trdita drugače

Trditve tožilstva in izvedenca cestne stroke sta nekoliko postavili na glavo priči Ana in Drago Habjan, ki sta v nesreči prav tako utrpela precej hude poškodbe. Peljala sta se proti Trebnjemu, ko sta na svojem voznem pasu zagledala tovorno vozilo, kako ga nese proti njima. Ana, ki je vozila, je še pravočasno ustavila, toda v tistem trenutku so s priklopnika začela nanju padati vozila. "Še enkrat vam povem: avtomobili na priklopniku niso bili pravilno privezani. Prav tako menim, da kombi ni mogel trčiti v prednji levi del tovornjaka, saj bi ju v tem primeru povsem drugače obrnilo," trdi Habjan, ki je več kot 40 let delal kot serviser v avtomobilski industriji.

Voznik tovornjaka je povedal, da je sam pritrjeval avtomobile na priklopnik, na vprašanje obrambe, zakaj avtomobilov ni pritrdil z vsemi štirimi kolesi, je odgovoril: "Privezal sem jih z diagonalnima kolesoma. Tako je dovoljevala zakonodaja. V zadnjem času sem slišal, da v Sloveniji vse bolj zahtevajo, da se avtomobile pritrdi z vsemi štirimi kolesi." Tresk pravi, da nikoli več ne bo mogel sesti za tovornjak. "Še vedno mi pred oči prihajajo podobe teh gorečih ljudi. Njihove krike slišim vsako noč."

Zaradi nejasnosti glede meritev je sodni senat ugodil zahtevi obrambe po dopolnitvi izvedenskega mnenja. Ali bo ugodil predlogu o zamenjavi izvedenca cestne stroke Iztoka Cigleriča, se bo odločilo naknadno. Sodišče bo na predlog obrambe danes poleg že napovedanih prič zaslišalo tudi policista Branka Grmška, ki je opravljal meritve, od POP TV bo pridobilo amaterske posnetke, ki so nastali tik po trčenju, ko policistov še ni bilo na kraj dogodka.