Med najnovejšimi ključnimi ugotovitvami globalne raziskave skupine Adecco izstopa, da delavci ob rasti uporabe orodij in agentov UI poročajo o povprečnem prihranku dveh ur na dan. Te zaznave povečanja produktivnosti pa se pogosto ne ujemajo z realnostjo v številnih organizacijah. Denis Machuel, izvršni direktor skupine Adecco, meni: »Umetna inteligenca je danes vsakdanjost, delavci pa so vse bolj optimistični glede njenega potenciala. Vendar tehnologija sama po sebi ni dovolj za spodbujanje sprememb – ljudje ostajajo v središču vsake preobrazbe. Da bi učinkovitost pretvorili v poslovni vpliv, morajo vodje vlagati tudi v usposabljanje in vključevanje, da bi sprostili vrednost. Organizacije morajo zagotoviti, da imajo zaposleni zaupanje in znanje, da se lahko smiselno ukvarjajo z umetno inteligenco. Če se umetna inteligenca uporablja strateško, je lahko močno orodje, ki posameznikom daje moč, krepi zaupanje in ustvarja boljše delovno okolje za vse.«
Čeprav je optimizem velik, negotovost ostaja
Raziskava, ki so jo izvedli v kar 31 državah, nadalje poudarja, da imajo delavci, ki so pripravljeni na prihodnost – tisti, ki se proaktivno izpopolnjujejo in prilagajajo novim tehnologijam – koristi od jasnejših ciljev in podpore pri karieri, ki temelji na veščinah. »Takšni zaposleni uspevajo, ko imajo jasnost, merljive cilje in možnosti za neprekinjeno učenje,« je dodala Daniela Seabrook, direktorica kadrovske službe skupine Adecco. »Delodajalci morajo zagotoviti prava orodja, usposabljanje in etične okvire, da bo umetna inteligenca postala gonilo rasti in človeškega potenciala – ne pa vir negotovosti.«
V Sloveniji 80 odstotkov vprašanih meni, da bo umetna inteligenca ustvarila nova delovna mesta, 73 odstotkov jih pričakuje preoblikovanje delovnih mest, dobra tretjina pa se boji izgube službe in išče zagotovila. Seabrook komentira: »Da bi zgradili resnično pripravljeno delovno silo za prihodnost, morajo delodajalci jasno povedati, kako se bodo vloge razvijale in katere veščine bodo najpomembnejše.«
Zadržati je treba ljudi
Za uspešno zadrževanje kadrov je namreč pomembno, da zaposleni čutijo svojo vrednost. Tisti, ki vedo, kako njihova vloga prispeva k strategiji podjetja, so občutno bolj zvesti. Iz raziskave izhaja, da kar 67 odstotkov anketirancev iz Slovenije, ki čutijo moč svojega prispevka k organizaciji, tudi načrtuje ostati pri delodajalcu naslednjih 12 mesecev. Razvoj kariere je prav tako vse pomembnejši; vsak tretji zaposleni bi ostal pri svojem delodajalcu, če bi mu bile ponujene jasne možnosti napredovanja. Da ta element ni zanemarljiv, dokazujejo tudi številke. Letos se je ena petina več zaposlenih kot lani izrekla, da je lojalnost delodajalcu pogojena z možnostmi napredovanja.
Človeške vezi v svetu, ki ga poganja UI
Zaposleni sprejemajo UI za avtomatizacijo in izobraževanje, a še vedno dajejo prednost človeški presoji pri občutljivih odločitvah o karieri. Poročilo je pokazalo, da se vodje in menedžerji z agenti UI počutijo bolj udobno kot zaposleni na začetnih položajih, kar poudarja potrebo po pregledni komunikaciji in etičnih smernicah. Delavci, ki so pripravljeni na prihodnost, dobro razumejo svoj vpliv in prevzemajo odgovornost za razvoj svojih veščin, bolj zaupajo umetni inteligenci kot njihovi kolegi, kar dokazuje, da sta jasnost in vključenost ključnega pomena za gradnjo zaupanja.
Denis Machuel, izvršni direktor skupine Adecco, dodaja, da morajo organizacije razumeti, da uvedba umetne inteligence ni več neobvezna – je strateška nujnost. Vlaganje v pregledno upravljanje, etične okvire in nenehno izpopolnjevanje znanja je edini način za doseganje trajnostnega povečanja produktivnosti ob ohranjanju zaupanja. »Vse to je treba izvajati tako, da so ljudje v središču strategije. Ker se delovno okolje nenehno razvija, bo sodelovanje med delodajalci in delavci, ki ga omogoča tehnologija, ključno za oblikovanje prilagodljive in za prihodnost pripravljene delovne sile,« sklene Machuel.