Zlate prakse so projekti, pristopi, zanimivi obrati, ideje, povezovanja, ki pospešujejo rast in razvoj ljudi ter krepijo odnose sodelovanja in zavzetosti. Konec marca letos, na slavnostni razglasitvi najboljših zaposlovalcev v ljubljanskem Lutkovnem gledališču, je priznanje prejela Atlantic Grupa. Med enajstimi praksami, ki so se potegovale za priznanje, je tudi program Globalna izmenjava preiskovalcev (CII Global Excellence Exchange Program), ki so ga razvili v Detektivsko varnostni agenciji. Ta predstavlja inovativno in edinstveno iniciativo, ki detektivom in preiskovalcem iz različnih držav sveta omogoča pridobivanje praktičnih izkušenj in izmenjavo strokovnega znanja skozi mednarodne izmenjave.
Zasebni preiskovalci na mednarodnem parketu
Glavni cilji programa so krepitev globalnega sodelovanja, spodbujanje izmenjave najboljših praks ter strokovna in osebna rast udeležencev. Bernarda Škrabar Damnjanović, direktorica Detektivsko varnostne agencije, pravi, da posebnost prakse izhaja predvsem iz njene elitne in globalne naravnanosti in pionirske vloge. »Gre namreč za prvi program na svetu, ki omogoča neposredno mednarodno strokovno izmenjavo izkušenj med zasebnimi preiskovalci. Na prakso smo izjemno ponosni, saj aktivno spodbuja sodelovanje namesto konkurence, bogati strokovne in kulturne kompetence ter hkrati dviguje ugled detektivske stroke v mednarodnem prostoru.«
Vsaka zgodba šteje
Med enajstimi prijavami na Zlate prakse so bili tudi tako imenovani Team Talk intervjuji, praksa blagovne znamke delodajalca pri Comtrade Gamingu, s katero redno in avtentično predstavljajo svoje člane ekipe; njihove zgodbe, dosežke, razmišljanja in izkušnje. Intervjuji ponujajo pristen vpogled v posameznike onkraj njihovih nazivov in nalog. Nastajajo prostovoljno, s premišljenim postopkom in osebnim pristopom, objavljeni pa so tako v internih kot zunanjih komunikacijskih kanalih podjetja.
Gregor Valentan, strokovnjak za zaposlovanje in blagovno znamko delodajalca, je pojasnil, da Team Talk intervjuji izhajajo iz preprostega, a ključnega prepričanja: da je vsak član ekipe »game changer«, da ima vsakdo svojo pomembno vlogo pri skupnem delu in da vsaka zgodba šteje. »Intervjuji niso namenjeni izpostavljanju 'najboljših', temveč omogočajo vpogled v raznolike poti in prispevke sodelavcev, od tehničnih strokovnjakov do podpornih vlog.« Kdo so torej tisti, ki spreminjajo pravila igre, »game changers«? Valentan opiše, da je to njihova notranja identiteta in hkrati vzdevek, ki temelji na njihovi kulturi in vrednotah. »Opisuje sodelavce, ki vsak dan uresničujejo timskega duha, jasnost, opolnomočenje, preprostost in zanesljivost. Team Talki to identiteto poosebljajo v praksi, skozi zgodbe ljudi, ki s svojim delom uresničujejo skupne vrednote. Ponosni smo, da ta praksa resnično gradi kulturo odprtosti, spoštovanja in medsebojnega navdiha. Zaposleni se v zgodbah prepoznajo in jih berejo z zanimanjem. Z njimi želimo pokazati, kdo so ljudje za nazivi, njihove osebnosti, strasti in edinstvene prispevke, ki soustvarjajo našo skupnost.«
Rezultati zlatih praks
Bernarda Škrabar Damnjanović, direktorica Detektivsko varnostne agencije, pojasni, da prakso izvajajo od lani, ko so uspešno izvedli pilotni projekt, v okviru katerega je bil v njihovi detektivski agenciji v Sloveniji češki detektiv iz največje češke detektivske agencije: »Letos smo prakso nadgradili s tripartitno izmenjavo v Pragi, ki je vključevala Slovenijo, Češko in Indijo. Indijski preiskovalec je bil v češki detektivski agenciji kar mesec dni, iz naše detektivske agencije sta bila na izmenjavi dva in si razširila obzorja. Ključni rezultati prakse so izboljšane operativne sposobnosti naših preiskovalcev, poglobljeno razumevanje mednarodnih praks in okrepljena mreža profesionalnih povezav. Udeleženci posebej izpostavljajo pridobljeno znanje o možnostih in omejitvah v različnih jurisdikcijah, kar se neposredno odraža v izboljšani kakovosti storitev za naše stranke.«
Prvi Team Talk so izvedli leta 2019. Od leta 2023 naprej pa so uvedli jasno strukturo in začeli prakso izvajati redno. Do danes so opravili dvanajst intervjujev, trinajsti je trenutno v pripravi, pri čemer je pri pripravi in izvedbi sodelovalo že 16 članov ekipe. Gregor Valentan, strokovnjak za zaposlovanje in blagovno znamko delodajalca pri podjetju Comtrade Gaming, je dodal: »Zaposleni sodelujejo prostovoljno, proces je fleksibilen in temelji na zaupanju ter odprti komunikaciji. Intervjuji prispevajo k večji povezanosti in medsebojnemu razumevanju v ekipi, saj razkrivajo zgodbe, ki bi sicer ostale neizrečene. Poleg tega so kot komunikacijski format priljubljeni in dobro sprejeti, tako znotraj podjetja kot tudi med sledilci na družbenih omrežjih, kjer redno vzbujajo zanimanje in odzive.«
Kaj nas še čaka?
»V prihodnje bomo prakso zagotovo ohranili in jo še dodatno razvijali. Naš cilj je avtomatizacija prijavnega procesa prek spletne platforme ali mobilne aplikacije, kar bo omogočilo enostavnejše vključevanje novih udeležencev in povečalo njihovo avtonomijo pri organizaciji izmenjav,« je načrte za prihodnost orisala Bernarda Škrabar Damnjanović, direktorica Detektivsko varnostne agencije. Nadaljevali bodo aktivno promocijo, želijo si namreč, da program postane stalni in cenjeni element mednarodnega sodelovanja v detektivski panogi. »Prakso smo predstavili lani na globalni konferenci v Kolumbiji in prejela je mnogo pohval, promocijo pa nadaljujemo letos na konferenci v Chicagu,« je še dodala Škrabar-Damnjanovićeva.
Tudi v podjetju Comtrade Gaming ne spijo na lovorikah. »Z letošnjim letom smo prakso nadgradili tako, da je Team Talk postal sestavni del nove komunikacijske oblike – internega četrtletnega novičnika Comtrade Gaming Insider. S tem smo zagotovili redno dinamiko objav in večjo vključenost v širši kontekst interne kulture. Team Talki tako ostajajo ključni del naše strategije blagovne znamke delodajalca in interne komunikacije. Vsekakor jih bomo nadaljevali, hkrati pa že preučujemo možnosti razširitve v druge formate, na primer krajše videointervjuje s ciljem še bolj dinamične in sodobne predstavitve naših ljudi,« je pojasnil Valentan.