Ptičja hišica bird buddy je uporabnike navdušila že v začetku leta 2021, ko je podjetje s kampanjo za projekt zbralo rekordnih 4,16 milijona evrov. Tokrat se je ekipa, ki jo danes sestavljajo Žiga Vrtačič, Franci Zidar in Kyle Buzzard, odločila prvotno ponudbo pametne ptičje krmilnice razširiti z dvema produktoma: hranilnico za kolibrije in kopeljo za ptice. Hiška za kolibrije ima posebne seske, iz katerih lahko kolibriji pijejo nektar, kopel za ptice pa ima namesto prostora za seme manjši bazen. Novi ptičji hišici ponujata enak modul kot prva, to je kamero s petimi milijoni točk, videom HD in 120-stopinjskim vidnim poljem, enaka je tudi aplikacija, ki z umetno inteligenco prepoznava vrsto ptic. Glavna razlika pa je razširjen nabor oziroma paleta ptic, ki jih uporabniki lahko opazujejo pred kamero.
Nagovarjajo širok krog kupcev
»Gre za zelo logičen naslednji korak v naši zgodbi, ki temelji na zelo podobnih tehnologijah. Obenem smo z novim projektom prisluhnili željam naših uporabnikov, saj dodatna izdelka povečata nabor ptičjih vrst, ki jih lahko obiščejo,« je za STA povedal Žiga Vrtačič. Kot primer je izpostavil lastovke, ki se hranijo le z žuželkami med letom, zato ne bodo obiskale krmilnice, napolnjene s semeni. »Bodo pa z veseljem izkoristile priložnost za kopel,« je dejal. Kolibriji pa se hranijo pretežno s pitjem nektarja, kar jim posebej prilagojena krmilnica tudi omogoča. »Že ob začetku prvega projekta smo imeli v mislih predvsem najbolj zagrizene ljubitelje ptic, ki temu hobiju namenijo veliko prostega časa. Izkazalo pa se je, da bird buddy nagovarja precej širšo skupnost. Med našimi strankami so tako številni povsem običajni ljudje, ki jih ptice do neke mere zanimajo ali pa se z njimi šele spoznavajo. Več kot tretjina jih ni pred bird buddyjem nikoli krmila ptic.«
Odziv na Kickstarterju soustanoviteljev podjetja, ki je bilo leta 2021 razglašeno za startup leta, ni presenetil, saj se je v kampanjo na osnovi pretekle podala s podrobno izdelanim konceptom, kako se uporabniki odzovejo. Ker ima podjetje zelo močno navdušeno skupnost, je bil hiter in velik odziv pričakovan. Zastavljeni cilj 92 tisoč evrov so dosegli v le enajstih minutah, po dveh urah in pol pa so že presegli milijon evrov. Kampanjo so tokrat zagnali iz ameriškega dela podjetja, od koder prihaja tretji soustanovitelj Kyle Buzzard. Tudi sicer je ameriški trg za podjetje najpomembnejši, ker z njega prihaja kar tri četrtine vseh kupcev. Kot je ocenil Vrtačič, jim je Kickstarter močno olajšal prenos ideje v podjetniški produkt: »Kickstarter in podobne platforme so ključnega pomena za razvoj kakršnih koli produktov, ki zahtevajo razvoj strojne opreme. Pri razvoju programske opreme so stroški namreč precej nizki, razvoj strojne opreme pa je zgolj z lastnim vložkom skoraj neizvedljiv.«
Ekipa že razvija nov projekt
Najhitrejši podporniki bodo hranilnico za kolibrije dobili za 160 evrov, v redni prodaji pa za 217 evrov. Cena za pametno krmilnico s ptičjo kopeljo pa se začenja pri 169 evrih in bo v prosti prodaji stala 229 evrov. Kljub zelo uspešni kampanji množičnega financiranja podjetje Bird Buddy, ki ima že sto zaposlenih, od teh večino v Sloveniji, že razvija nov projekt. Podrobnosti še ne razkrivajo, v osnovi pa se nanaša na še natančnejše opredeljevanje ptic. Kot je poudaril Vrtačič, imajo sicer številne nove zamisli. »V poplavi instant informacij je veliko priložnosti za spoznavanje narave,« je poudaril. Tistim, ki želijo uresničiti svojo podjetniško idejo, svetuje, naj se ne lotevajo razvoja, dokler se ne prepričajo, da ideja ima tržni potencial. Pri preverjanju potenciala naj se ne zanašajo na mnenja svojih bližnjih, temveč naj izvedejo obsežnejše preverjanje na trgu. »Škoda je izgubljati čas za stvari, ki jih na koncu nihče ne bo hotel kupiti,« je dodal. x